PUBLICITAT

El comerç demana que s'allargui el termini d'adhesió a la campanya

  • Alguns van rebre la carta de presentació la setmana passada
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una de les animacions al carrer de la campanya Alguna cosa es mou a Andorra, del maig passat. Foto: TONY LARA

Els comerciants estan una mica inquiets perquè un màxim d'establiments adhereixin a la campanya de promoció que dissenya Turisme, Alguna cosa es mou a Andorra, que es presenta avui. La majoria opina que caldria ampliar el termini per poder-s'hi adherir i alguns fins i tot critiquen que a diferència de la primera edició, la primavera passada, «aquesta vegada no s'ha fet tanta comunicació interna», explica Rosa Pascuet, presidenta de l'Associació de Petits Comerciants.

Una percepció que també és compartida per Susagna Venable, presidenta de la Federació d'Associacions de Comerciants (FACA) i per Toni Miralles, vocal de l'Associació Maria Pla i Riberaygua. Mentre que alguns diuen haver rebut la carta de presentació la setmana passada, d'altres «els han contactat per telèfon, però potser calia aquest pont perquè els que encara dubtaven s'hi puguin adherir», argumenta Venable. De la mateixa manera, Miralles defensa que «allargar el termini aniria bé perquè molta gent encara no ha tingut temps per definir-se». I afegeix que «no és el mateix que la presentem nosaltres als associats que ens la presenti el ministre Camp o els tècnics de Turisme, perquè se senten més acompanyats». Si la motivació és important tampoc no és menys la conjuntura. «Hem passat un mal estiu i la gent s'ho rumia molt abans d'invertir, però si valorem la superinversió que fa el Govern i les millores que hem introduït a la campanya crec que paga la pena de tornar-ho a intentar» afirma Venable. I Miralles insisteix que «un període de vuit dies més després de la intensitat del pont, seria un termini raonable perquè els comerciants que encara no s'han decidit s'hi afegissin».

Poca participació / A unes hores de la presentació d'Alguna cosa es mou a Andorra, fonts properes al sector afirmen que el nombre d'establiments inscrits en la campanya de tardor que anirà del 27 d'octubre al 2 de desembre no té ni la meitat d'establiments adherits que en l'edició anterior. Per això, el sector confia en que serà possible apuntar-se a la iniciativa conforme aquesta vagi avançant. No obstant això, les associacions de comerç confien en que la bona afluència de turistes i compradors del cap de setmana passat, «animi la gent a unir-se i apostar per aquesta promoció que al cap i a la fí, és de país».

Efecte iva / Per fi alguns comerciants com Toni Miralles comencen a creure que «l'efecte IVA ja és aquí, pensàvem que trigaria una mica més en fer-se notar, però aquest cap de setmana hem tingut la prova de que el comprador espanyol torna i si ho fa, és perquè s'adona que tornem a ser força competitius i que el diferencial de preus hi és».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT