PUBLICITAT

El Govern busca crèdit per pagar a 20 anys la variant de Sant Julià

  • El cost de les fases 3 i 4 és de 38 milions de € i l'Executiu hi haurà de fer front al final de l'obra
  • El nou vial, entre la rotonda d'Aixovall i la plaça Laurèdia, estarà enllestit abans no acabi el 2011
EVA ARASA
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Projecció de la variant de Sant Julià de Lòria Foto: EL PERIÒDIC

El Govern recorrerà als crèdits bancaris per poder fer front al pagament de les fases 3 i 4 de la variant de Sant Julià de Lòria, que previsiblement estaran enllestides abans no acabi l'any vinent. Els dos trams tenen un cost total de 37,6 milions d'euros, i els termes de l'adjudicació dels treballs fixaven que el pagament es faria a l'acabament de l'obra, és a dir, seguint l'anomenat mètode alemany. Ara bé, per poder assumir aquesta despesa, l'Executiu buscarà finançament a 20 anys, segons va anunciar ahir el ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Barcia, en la visita d'obres que va fer durant el matí.

Barcia va insistir que la decisió de no tirar endavant les fases 1 i 2 del projecte inicial del vial de Sant Julià, entre la plaça Laurèdia i el pont de Fontaneda, és conseqüència de la manca d'empreses interessades a tirar endavant aquestes obres amb les condicions que havia fixat l'anterior Govern liberal. De fet, la intenció era que l'empresa que executés aquestes dues fases de l'obra assumís també el pagament íntegre de les fases 3 i 4, a canvi d'una concessió per la qual el Govern es comprometia a pagar 4,9 milions d'euros l'any, durant 40 anys --els anomenats "peatges a l'ombra".

L'actual ministre d'Ordenament Territorial va admetre, en la compareixença del mes de juny davant de la Comissió Legislativa de Política Territorial i Urbanisme, quan va anunciar l'aturada sine die de les fases 1 i 2, que la idea de la concessió havia sorgit en una època, l'any 2007, en què era difícil preveure la crisi actual i les seves conseqüències.

En qualsevol cas, el Govern es troba ara que, en poc més d'un any, haurà de fer front al pagament de les fases 3 i 4, que costen 13,174 milions d'euros i 24,422 milions d'euros, respectivament. I és que la fase 3, que inclou l'obertura del túnel de la Tàpia, finalitzarà l'agost de l'any vinent, mentre que el final de la fase 4 està previst per al març del mateix 2011. En tots dos casos hi haurà, probablement, una mica de retard, tal com va reconèixer Barcia, però les expectatives del Ministeri d'Ordenament Ter- ritorial són que la variant de Sant Julià sigui una realitat abans no acabi el 2011.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT