PUBLICITAT

Cues de 9 km fins a Andorra amb pics que assoleixen els 16 km

  • A la xarxa catalana la C-14 i la N-145 capitalitzen el registre d'incidències per circulació molt densa
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un grup de vianants creuen el pont de la Rotonda en ple centre de la capital. Ahir, l'afluència es va notar a tots els carrers del nucli urbà. Foto: TONY LARA

Amig matí, pels volts de les onze, va saltar la notícia. Les retencions d'entrada a Andorra arribaven fins a Adrall. Les cues interminables de vehicles sempre són de bon auguri per al sector turístic, i a diferència de l'any passat, aquest pont del Pilar s'anuncia bo per a hotelers i comerciants. El director de la Unió Hotelera d'Andorra (UHA), Òscar Julián ho confirma, «aquest any el pont es concentra el cap de setmana, mentre que l'any passat va quedar una mica més diluït en caure el Pilar en dijous». I afegeix: «No tothom va fer quatre dies de festa ni es va quedar a Andorra, esperem que aquest any no s'entornin el mateix dia que pugen com va passar l'any passat». Un desig que es pot complir per «les notícies que estem reben ara d'alguns hotelers». I és que a mitja tarda d'ahir, alguns establiments ja havien penjat el cartell de complet. No obstant això, Julián creu que les previsions de la UHA «no s'allunyaran gaire de la realitat perquè tot i que poden augmentar amb reserves d'última hora, seria agosarat dir que arribarem a ocupacions de 85% o 95% perquè l'ocupació d'aquests tres dies no es mantindrà al 100%».

Si dijous la UHA apostava per una ocupació del 62%, ahir al vespre, les previsions eren més optimistes i superaven el 65% incloent reserves d'última hora sense ofertes especials; «Aquesta vegada tothom està respectant els preus. S'està venent bé respectant les tarifes, cosa de la qual ens felicitem perquè dóna una bona imatge de tot el sector» explica Julián i argumenta amb optimisme moderat: «Caldrà veure però, com evolucionem després del pont perquè amb tres dies no n'hi haurà prou per salvar un mes que ha començat molt justet».

El comerç a l'expectativa / Els comerços també van notar ahir un augment de passants i de vendes, tot i que «encara és aviat per fer una valoració» va explicar Rosa Pascuet, vicepresidenta de l'Associació de Petits Comerciants. I va afegir que «avui la venda és difícil perquè la gent no ve mentalitzada per gastar». Potser per això, molts continuen oferint promocions, rebaixes i ofertes. «Del 3 per 2 hem passat al 4 per 2», explica Pascuet i reitera que «el petit i mitjà comerç està passant per un moment molt difícil en què se li suma tot». No obstant això, els comerciants esperen mantenir els resultats del setembre passat, que van ser millors que els del mateix període de l'any anterior. La presidenta de la Federació d'Associacions de Comerciants (FACA) també va confirmar que «després de veure els carrers deserts tants mesos celebrem veure que hi ha gent, mirant i preguntant». En quant a les vendes Venable considera que «demà (per avui) serà el dia més fort, tot i que avui alguns ja han comprat, segurament els que se'n tornen, també pensem que molts s'han quedat i que pujarà més gent».

Retorn cap a Espanya / Si les cues d'entrada a Andorra van arribar a pics puntuals de 16 quilòmetres, les cues de tornada van començar a formar-se pels volts de les cinc de la tarda. Les primeres retencions segons va informar Mobilitat, anaven de la recta de la Margineda fins a la duana espanyola, mentre que les cues de pujada començaven a amainar. Les cues de sortida es van allargar durant tota la tarda i entre les set i les nou del vespre, eren de tres quilòmetres des de Sant Julià fins a la frontera del riu Runer, i de dos quilòmetres des del Poblado o des de Santa Coloma fins a l'entrada de Sant Julià. Mobilitat va constatar que la circulació era igualment densa a la CG3 com a la seva variant. Finalment, a un quart de nou del vespre, va anunciar que la circulació a la N-145 en sentit contrari, d'Espanya cap a Andorra, ja era normal.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT