PUBLICITAT

Turisme aporta «dos anys d'estabilitat» a l'Ultra Trail

  • L'aportació serà de 80.000 euros, pels 50.000 que arriben dels comuns
R. M. S.
ORDINO

Periodic
El ministre Camp, ahir durant l'acte de presentació a Ordino. Foto: ANA / M. C.

Els dies 20, 21, 22 i 23 de juny de 2013 es disputarà la cinquena edició de l'Andorra Ultra Trail Vallnord (AUTV), una cita que segueix creixent però que els organitzadors necessitaven consolidar en el calendari i en les previsions pressupostàries pròpies. En compte de treballar any rere any sense saber si hi hauria continuïtat, ahir van fer públic l'acord amb Andorra Turisme que s'augmenta a «dos anys d'estabilitat», segons va dir ahir Gerard Martínez, director de Cims Màgics, que és l'organitzador de l'AUTV. Així, fins 2014 la prova sembla assegurada, si el suport privat es manté de la mateixa manera, així com ho fan també els comuns. L'acord amb el Comú d'Ordino és, així mateix, per tres anys.

Segons va manifestar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp, l'aportació d'Andorra Turisme serà de 80.000 euros, mentre que els comuns n'aportaran 50.000. El pressupost d'aquesta competició ascendeix a més de 300.000 euros, segons va declarar Martínez. Aquesta decisió de Turisme ve emmarcada dins de la política d'aquesta societat pública de donar un pas endavant en l'època d'estiu. «Les dues proves cicloturistes que hem organitzat, l'Andorra Triatló, l'Ultra Trail, són proves que han portat al país 2.500 inscrits sumant-ho tot, i tot i no ser xifres excepcionals, sí que fa que tota aquesta gent sigui ambaixadora del nostre país fora, i això és molt important», va manifestar ahir Camp. «Pensem», hi va afegir, «que el model a seguir és el d'una aportació pública, però també una de privada».

Així mateix, Consol Naudí, cònsol menor d'Ordino, va confirmar «la satisfacció» que existeix per rebre la sortida i arribada de l'Andorra Ultra Trail, el que queda reflectit en «tres anys més de col·laboració». Raül Ferré, representant dels comuns, va assegurar ahir que s'ha de «donar suport» a aquesta prova, i així es mantindrà. L'impacte econòmic d'aquesta competició es xifra en 1.470.000 euros, quan en 2010 va ser 621.000, i en 2011 1.222.000

LES INSCRIPCIONS, A MEITAT DE NOVEMBRE / Ahir es va informar que les inscripcions per a 2013 s'obriran a meitat del mes de novembre, en una data sense concretar. Així mateix, Gerard Martínez va afirmar que en cap cas la participació superarà les 2.500 persones. De fet, per 2013 els talls estan establerts inicialment en un màxim de 1.750 corredors, repartits en 300 per a la Ronda dels Cims, 650 per al Mític i el Celestrail, 450 per al Trail i 350 per al Solidaritrail. En 2012, la participació total va ser de 1.671.

ADÉU A LA RONDA D'EQUIPS I MÉS CANVIS / L'edició anterior, amb cinc equips a la Ronda dels Cims per relleus, ha estat decisiva perquè els organitzadors hagin decidit prescindir d'aquesta modalitat per les pròximes edicions. Per altra part, Martínez va anunciar ahir que es treballa per variar una mica el recorregut: «S'augmentarà el desnivell positiu, però es farà un quilòmetre menys, tot i que no farà variar l'essència». Així mateix, es pretén millorar en alternatives de recorreguts per incidències, comunicació, marcatge, avituallaments, punts de control, zones neutralitzades i seguretat.

RONDA PER ETAPES, AL SETEMBRE / Igualment, es treballa per establir una Ronda dels Cims per etapes, pressumiblement en el mes de setembre, dirigida als que vulguin apuntar-se a la Ronda de l'any següent de manera individual. La intenció és que aquests participants tinguin l'opció de veure el recorregut, amb la infraestructura adequada per poder tornar a punts de retorn i iniciar la passejada un altre dia. En tot cas, Martínez va informar que d'això es donaran noticies una vegada sigui més concreta la decisió, ja que de moment és simplement una idea sobre la qual s'hi treballa.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT