PUBLICITAT

Els comuns i Andorra Turisme aportaran finançament pels propers dos anys a l'Ultra Trail Vallnord

  • La participació en la cursa ha incrementat des del 2009, passant de 675 inscrits als més de 1.600 del 2012
  • En la darrera edició l'impacte econòmic va ser de de prop d'un milió i mig d'euros
11102012_camp naudi
La cònsol menor d'Ordino, Consol Naudí, i el ministre de Turisme, Francesc Camp, han explicat el conveni que dóna finançament públic per dos anys a l'Ultra Trail. Foto: ANA
Els comuns i Andorra Turisme han tancat un acord de patrocini per dos anys amb els organitzadors de l'Ultra Trail Vallnord. D'aquesta manera, com ha explicat el ministre de Turisme, Francesc Camp, la prova s'assegura el finançament públic per al 2013 i 2014 i s'hi dóna 'més estabilitat'. El ministre ha destacat la importància d'aquest i altres esdeveniments esportius que tenen lloc al Principat per donar a conèixer l'oferta del país. Per la seva part, el director de la prova, Gerard Martínez, ha subratllat l'increment de participació des del 2009, passant de 675 inscrits als més de 1.600 del 2012. A més, ha indicat que l'impacte econòmic de la darrera edició va ser de prop d'un milió i mig d'euros. L'objectiu per als anys vinents, ha apuntat Martínez, és millorar sobretot en qualitat.
Per garantir l'estabilitat de l'Ultra Trail Vallnord i continuar comptant amb aquest esdeveniment per promocionar les activitats d'estiu del país, els comuns i Andorra Turisme han decidit canviar el seu patrocini i fer-lo durar dos anys en comptes de renovar-lo anualment. D'aquesta manera, l'organització s'assegura el finançament públic per als propers dos anys i només haurà de treballar per tancar la participació dels patrocinadors privats, alguns dels quals- com Crèdit Andorrà, River Andorra o Sant Eloi- ja han mostrat la seva predisposició a seguir donant suport a la prova.

En el cas dels comuns, la cònsol menor d'Ordino, Consol Naudí, ha matisat que l'acord s'allarga per tres anys fins a tancar el mandat comunal actual. Amb la possibilitat que si no hi ha prou finançament per al tercer any, l'organització té el dret d'anul·lar la convocatòria.

Tant des de les administracions parroquials com des d'Andorra Turisme s'ha destacat la implicació de la societat andorrana i el creixement de les curses que han passat de 657 inscrits el 2009 a 1.671 participants de 22 països el 2012. A més, el ministre de Turisme, Francesc Camp, també ha posat l'Ultra Trail com un exemple a seguir pel fet d'optar per compartir finançament públic i privat.

Des de l'organització, el responsable de l'Ultra Trail, Gerard Martínez, ha agraït l''empenta' i la 'tranquil·litat' que suposa aquest acord perquè permet treballar amb la confiança del finançament públic cobert. Tot i que ha indicat que la valoració dels corredors és bona tant pel recorregut, el marcatge i sobretot la disposició dels voluntaris, ha reclamat una major participació del públic i ha animat a tothom a pujar als diferents refugis del recorregut per donar suport als corredors i gaudir de la muntanya. 

Prop d'1,5 milions d'impacte econòmic de l'edició 2012
Martínez ha aprofitat la presentació d'aquest conveni per repassar algunes de les xifres de l'Ultra Trail per mostrar-ne el seu impacte. Per exemple, el nombre de visitants totals (entre corredors i acompanyants) era de 1.650 el 2010 i va arribar a 2.415 el 2012. Això, ha apuntat el responsable de la prova, suposa passar de 3.365 nocturnitats a gairebé 7.000 amb un impacte econòmic l'any passat d'1.470.000 euros. Unes xifres que han estat molt ben rebudes pels patrocinadors tenint en compte la inversió que s'hi fa, com ha destacat el cònsol menor de la Massana i representant dels comuns, Raül Ferré. 

De cara a properes edicions volen treballar sobretot per millorar la qualitat, ha informat Martínez, amb variants tècniques del recorregut de la Ronda dels Cims i una major seguretat i comunicació. A més, davant la demanda creixent, els organitzadors han reconegut que en breu s'obriran les inscripcions per a les curses del 2013 que tindran lloc del 20 al 23 de juny.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT