PUBLICITAT

El Govern buscarà finançament per pagar a 20 anys el vial de Sant Julià

  • El compromís amb les fases 3 i 4 és fer el pagament a final d'obra
  • El cost total és de 38 milions d'euros
EL PERIÒDIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA


03082010_obres
El ministre Gerard Bàrcia visita la fase 4 de les obres del vial de Sant Julià. Foto: TONY LARA
El ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Barcia, ha explicat que el Govern intentarà buscar un finançament a 20 anys amb crèdits bancaris per tal de fer front als 37,5 milions d'euros dels trams 3 i 4 del vial de Sant Julià. Aquesta opció s'ha plantejat perquè el Govern no pot fer el desemborsament de tota la quantitat en el moment de finalització de les obres, a la tardor del l'any vinent, tal com estava previst després de la decisió de no tirar endavant les fases 1 i 2 del projecte.

Durant la visita a les obres que s'ha fet aquest dimarts, Barcia ha indicat que el tram 4  —entre la boca nord del túnel de la Tàpia i la rotonda d'Aixovall— es preveu tenir enllestit el març de l'any que ve, i que el tram 3 —entre la plaça Laurèdia i el túnel— s'hauria d'acabar l'agost de l'any vinent. Tot i això, la signatura d'uns convenis amb uns particulars que han de permetre la construcció de les proteccions de la boca nord del túnel provocarà un retard en l'obra, que no serà superior a tres mesos. Pel que fa a les fases 1 i 2, Barcia ha destacat que no es tornaran a plantejar fins que no canviï la conjuntura econòmica o una empresa demostri el seu interès en ser la concessionària de tota la desviació.

Els girs a l'esquerra quedaran eliminats a final de l'any vinent

D'altra banda, el Govern té previst eliminar els girs a l'esquerra de tot el tram comprès entre la frontera hispanoandorrana i l'entrada de Sant Julià de Lòria abans que acabi l'any que ve. Per aquest motiu, s'inclourà en el Pressupost de l'any vinent una partida per a la construcció d'una rotonda a l'alçada de l'entrada del centre comercial River que, juntament amb les rotondes de la Borda Sabater i la d'abans de la carretera de Fontaneda, permetrà que es puguin eliminar els girs a l'esquerra dels centres comercials que hi ha en aquest tram.
Aquests girs "són extremament perillosos", segons ha indicat el ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Barcia. La mesura també coincidirà amb l'entrada en funcionament dels quatre carrils de circulació a la CG-1 entre el camí vell d'Auvinyà i el torrent dels Hortells (zona de River).

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT