PUBLICITAT

Carles Pascuet: «Hem d'incloure Andorra en el mapa del turisme termal»

GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY
Twitter: @ggurdo

Periodic
Foto: ÀLEX LARA

DIRECTOR DE CALDEA

Ens explica que el nounat, Inúu, necessitarà tot el suport del termolúdic per arrencar i posicionar-se en el mercat, almenys els primers 4 o 5 anys. Per això, després de la inauguració del nou centre de wellness, vol donar un nou aire a Caldea.

–¿Quan obrirà el centre wellness Inúu al públic?

–Obrirem a finals de desembre o començaments de gener. No estarem a punt per Nadal perquè tot i que ens entreguin l'obra a temps, també necessitem uns dies per a la posada a punt. Els locals estaran preparats però ens hi hem de familiaritzar, hem de provar les instal·lacions, calibrar-les i verificar que tot funciona bé: volum, temperatura, ambient i tantes altres coses. També hem de fer una prova de màxima capacitat.

–¿Caldrà restaurar Caldea més endavant?

–M'agradaria renovar alguna cosa perquè Caldea és el producte consolidat que ens ajudarà al llançament del nou centre Inúu. Per això, i no perquè sigui políticament correcte, quan pensem en Inúu també pensem en Caldea. I destinem el nostre temps a l'un i a l'altre a parts iguals. Hem de continuar mimant Caldea.

–¿És cert que convidaran a la inauguració d'Inúu famosos i estrelles internacionals?

--Inaugurarem Inúu dos o tres mesos més tard de fer-ne l'obertura al públic, quan tots el serveis que oferirem hauran fet les seves proves. En quant a la festa d'inauguració encara no tenim res pensat. Prou feina tenim per obrir les instal·lacions, que és el més important. I que tot estigui engranat.

–¿Com definiria Inúu?

–És el producte complementari per excel·lència de Caldea perquè s'adapta a la motivació del client. Pot ser que un dia vingui en grup o en família amb els nens i la seva entrada sigui la de Caldea, o pot ser que vingui un altre dia sol o en parella i desitgi una estada més tranquil·la, relaxant o un tractament. Aleshores la seva entrada és Inúu. La gran diferència entre l'entrada a Caldea o l'entrada a Inúu, és que mentre a Caldea l'entrada general és de tres hores, a Inúu, no hi haurà límit de temps sinó que a partir del temps que cada persona hi podrà destinar, l'equip de professionals li confeccionarà una experiència a mida.

–¿Aquestes experiències tindran un fil conductor?

–Ben entès, a Inúu com a Caldea, el fil conductor és l'aigua termal que és autèntica. Aquesta és una característica remarcable del nostre producte. D'altra banda, les experiències que proposarem es construiran a partir de cinc eixos més: tractaments, estètica, fitness, relaxació i dietètica. A partir d'aquí i després d'haver contestat un petit qüestionari, els professionals dissenyen un programa, que té en compte els hàbits i les preferències del client.

–¿O sigui que aposten per al turisme de balneari més exigent?

–Aquesta és la idea, que siguem capaços d'incloure Andorra en el mapa de turisme termal a nivell global, amb una nova oferta i que Andorra sigui coneguda com a destinació balneària, a més de destinació de compres o d'esquí.

–¿I ja estan comercialitzant el nou producte?

–Tant el pla de comunicació com el de màrqueting estan en marxa. Es van aprovar la setmana passada i d'aquí a l'obertura, els dos departaments treballaran de valent. Un presenta el producte i intenta captar clients i l'altre comunica donant suport a la comercialització.

–¿Aquesta campanya apunta objectius llunyants?

–El pressupost, és el que és, i tenim que afinar molt allà on apuntem. En una primera fase les campanyes se centren a Espanya i França però també al Regne Unit, Alemanya, Polònia i Rússia. En una segona fase ampliarem a Brasil i Israel, entre d'altres països.

–¿Algun retorn?

–És aviat encara però les primeres percepcions són bones. No podem quantificar-les perquè tot just comencem i no és la nostra prioritat ara mateix. Però els comercials diuen que Inúu desperta la curiositat i es percep com una cosa diferent. En general, el fet de poder dissenyar una experiència per a cada client, es considera interessant. També hi ha molta expectativa per saber més. Per descobrir el producte, saber com s'estructurarà i conèixer-ne el preu.

–¿Sembla que Inúu és benvingut?

–Si, a l'inici Caldea va tenir els seus detractors i també va aixecar la desconfiança entre molta gent. Gràcies al 18 anys d'història i d'èxit, Caldea s'ha guanyat la confiança de la feina ben feta, d'un servei prestat, i això també fa que l'acceptació d'Inúu sigui una altra.

–¿I per al soci del club que aportarà el nou centre wellness?

–L'objectiu és que l'activitat dels socis es traslladi a Inúu per gaudir de tots els seus serveis. Avui tenim 850 socis que venen assíduament a fer-se tractaments. Per a nosaltres són molt importants.

–¿Quina freqüentació preveuen?

–El primer any preveiem que serà de 43.000 persones per arribar fins a les 50.000, dos o tres anys després.

–¿Aquestes xifres són compatibles amb el caràcter exclusiu del centre?

--Si perquè encara que pugui sobtar, l'aforament estarà limitat. Tot i que l'experiència Inúu no té límit horari, la capacitat d'aforament està marcada pels vestidors que són per a 208 persones. O sigui que de manera simultània no hi pot haver més usuaris a les instal·lacions.

–¿Com s'han pagat les obres?

–Bé, les obres tenen un cost de 43 milions d'euros, dels quals el 70% correspon a autofinançament. La infraestructura financera de Caldea és bona perquè en primer lloc ha permès finançar l'ampliació gairebé en la seva totalitat. Del 30% restant, un 15% correspon a una ampliació de capital. Vull recordar que vam tenir una demanda 1,5 vegades superior a l'oferta d'accions que vam fer. Per últim, un 15% correspon a endeutament, a través una pòlissa de crèdit.

–¿Inúu també participarà en la campanya d'Andorra Turisme?

–Hi participarem com a establiment adherit. Com a societat que compta amb 2.000 accionistes, molts d'ells de la parròquia i del país, creiem que tenim la obligació de participar-hi. La relació amb Andorra Turisme és molt fluïda i ens ajudem mútuament. Entenc que la nostra oferta pot complementar, en un futur, el premi que s'ofereix al sorteig de més de 20 estades de luxe.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT