PUBLICITAT

Ward estrena la impressió sota demanda, última revolució editorial

A. L.
ANDORRA LA VELLA

Si ja es una proesa que un autor nacional –ni que sigui Ward, que el 2010 ja s'hi havia estrenat amb Climate Change amd the Spread of Buddhism to East Asia– s'endinsi en els procel·losos i desconeguts oceans de la sinologia, encara ho és més la forma com el seu segon fill de tinta i paper ha vist la llum. Perquè Ward s'ha convertit amb Introducció al pensament de l'Àsia oriental en el pioner de la impressió sota demanda en aquest racó de món. Ell n'és l'autor, és clar, però també el corrector, el dissenyador i finalment l'editor. Per aconseguir-ho no li ha calgut passar per l'adreçador de les editorials tradicionals. Ell mateix es va maquetar el llibre i el va convertir al format PDF. El patracol llest –camera ready, en l'argot editorial– el va enviar a CreateSpace, filial d'Amazon, que li va gestionar el preceptiu ISBN i el va posar a la venda al portal del gegant de la venda per Internet. Fins aquí, res que se surti del que camí que ja han transitat altres autors locals –Salvadó, Villaró i Llahí, sense anar més lluny. Però és que no existeix una edició en paper de la Introducció. Quan el client en sol·licita un exemplar a Amazon, CreateSpace n'ordena la impressió d'un, que és el que li arriba al comprador en el termini habitual de dos dies, i sense recàrrec addicional. El volum surt per uns mòdics 15 euros, despeses de transport incloses. Un procés que estalvia la considerable inversió inicial de l'edició tradicional, així com l'emmagatzematge, i que és sorprenentment ràpid: només van passar dos dies des que Ward va enviar el seu original a CreateSpace i la comercialització del llibre a la pàgina web d'Amazon. I tot plegat, sense que ni l'una ni l'altre li cobressin a l'autor un cèntim per les gestions –a part del percentatge sobre el preu de venda. Un però, només: de moment no n'està disponible la versió electrònica. Però arribarà.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT