PUBLICITAT

L'objectiu de Grandvalira és arribar als 1,5 milions de dies d'esquí

  • Tarré apunta que els mercats internacionals creixeran un 8% i vol atacar «l'assignatura pendent» de França
ÈLIA ORTS GARRI
ENCAMP

Periodic
La nova directora comercial de Grandvalira posa pels fotògrafs en la seva primera trobada amb la premsa, ahir a Pessons Foto: ÀLEX LARA

Grandvalira es marca el repte de recuperar les xifres de dues temporades enrere. És a dir, arribar als 1,5 milions de dies d'esquí de la campanya 2010-2011. Aquest és un dels objectius de la nova directora comercial i de màrqueting, Núria Tarré, que ahir es va presentar davant els mitjans de comunicació amb Pessons com escenari.

Les previsions apunten a un creixement dels mercats internacionals globals –excloent Espanya– d'entre un 7% i un 8%. Però la meitat dels visitats de Grandvalira provenen d'Espanya, on no s'és gaire optimista i es preveu que aquest mercat turístic baixi lleugerament com a conseqüència de la crisi econòmica. Tenint en compte aquests dos factors, la directora comercial de l'estació –i directora general de Nevasa– va exposar que «el repte» és «retrobar els dies d'esquí de fa dos temporades». «Tornar a les xifres de fa dos anys és un objectiu raonable», segons Tarré.

Això es tradueix en aproximadament 1,5 milions de forfets o de dies d'esquí, quan la temporada passada se'n van vendre al voltant d'1,3 milions. Per aconseguir-ho, la nova directora comercial i de màrqueting de Grandvalira va exposar diferents estratègies.

MERCATS INTERNACIONALS / Una prioritat per a la temporada que s'està a punt d'estrenar és la potenciació dels mercats internacionals. El mercat rus és «el que té les perspectives de creixement més importants», va explicar Tarré, i caldrà continuar anant-lo a buscar. Igualment s'haurà de treballar pel mercat britànic. Encara que s'apunti a una davallada, Tarré no és partidària «d'abaixar els braços», i pensa que cal buscar fórmules per «reactivar-lo». Més enllà, la directora comercial de Grandvalira creu que per mercats més llunyans s'haurà de «treballar de manera pragmàtica» i aprofitar les connexions aèries amb els aeroports més propers. En aquest sentit, va apuntar que el mercat brasiler té un «potencial important», i «té línia directa amb Barcelona». Però aquests mercats més llunyans s'hauran de treballar amb «programes combinats». Això és, per exemple, afegir dies d'esquí a Andorra en tours per Europa.

Però el mercat que es vol potenciar més des de Grandvalira aquesta propera temporada és el francès. Aquest és un mercat de proximitat, però només representa el 10% dels visitants de l'estació. Això va portar Tarré a qualificar-lo com «l'assignatura pendent». Per la directora de Grandvalira, cal donar a conèixer més l'estació en aquest territori veí. És una feina que ja s'ha començat a fer i de la que es confia recollir fruits aquesta mateixa temporada.

En relació a l'altre gran mercat de proximitat, l'espanyol, Tarré va reconèixer que es preveuen noves davallades, però va fer una crida a «no deixar-se emportar per les previsions econòmiques» i va recordar que el punt fort del negoci és que «la gent a qui li agrada esquiar, va a esquiar». Això és, potser vindran menys i gastaran menys, però el repte és «que vinguin a Grandvalira», i «fer que repeteixin».

LA FIDELITZACIÓ / Un altre dels grans reptes que s'ha marcat Tarré és la fidelització dels clients. És a dir, trobar «mecanismes per generar la compra repetida». Això es farà millorant les relacions amb els clients i les experiències d'aquests en el territori Grandvalira. Però també a través de la xarxa. En aquest punt, la directora valorar que fins ara «no s'ha desenvolupat prou bé», i el que es vol és potenciar la part on-line. «Traiem una nova web», va comentar Tarré, i s'engegarà una nova estratègia de venda on-line.

Tarré va reconèixer que aquest és un «canal minoritari» a nivell de vendes, però que afavoreix que la comunicació amb els clients sigui «molt més potent». De fet, un dels rols que s'atribueix a les xarxes socials és el de «crear adhesió, lligam, del client amb la marca i el producte». En aquest marc es realitzaran actuacions de promoció, per donar a conèixer l'oferta, i «puntualment» s'oferiran «primícies» a la gent que segueix l'empresa per «sorprendre» els clients i fidelitzar-los, segons va apuntar la directora.

Fora de la xarxa ja s'han fet accions en aquest sentit, com és oferir la «garantia d'esquí» amb el forfet de temporada, per la qual, si s'esquia menys de cinc dies, es tornen els diners, segons va explicar Tarré.

També per fidelitzar visitants, Tarré compta amb la política de preus. «Pugen una mica, el 3%, en general», va explicar, però s'ha buscat «diluir l'impacte» de l'augment. Així el forfet de dia d'adult serà un euro més car que l'any passat, i els forfets de temporada queden congelats. Els qui compren aquests forfets són «compromesos», i així es compensa la seva fidelitat. «No fa il·lusió pujar preus» en un context com l'actual, va argumentar Tarré, però feia uns quants anys que no es tocaven i «hi estem obligats» des del punt de vista de la rendibilitat de l'empresa.

6 MILIONS D'INVERSIÓ / Un any més Grandvalira inverteix al voltant de sis milions d'euros –que es reparteixen a parts més o menys iguals entre Saetde i Ensisa, les societats gestores dels camps de neu. Aquests es destinen a millores de les pistes, de la innivació artificial i a l'ampliació dels serveis. Així s'afavoreix que l'esquiador s'endugui una «bona experiència» i s'amplien les possibilitats que repeteixi. Per cobrir aquests nous serveis es crearan alguns llocs de treball, que s'intentaran cobrir amb personal del país, inscrits al Servei d'Ocupació. Això ha de permetre també un millor servei, doncs «la gent local pot donar un plus» d'informació útil per als clients, va apuntar el director general de Grandvalira-Ensisa, Conrad Blanch.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT