PUBLICITAT

Gil vol canviar el calendari per evitar capricis meteorològics

  • Els firaires desmunten les parades i noten una afluència menys regular
EL PERIÒDIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Passejades amb ponis, una de les activitats de la Vila. Foto: TONY LARA

La pluja i el temps incert del passat cap de setmana no va acompanyar la 10a edició de la Vila Medieval de Sant Julià de Lòria que va registrar una afluència de públic irregular. Si el mal temps no va impedir la celebració de les activitats programades, el Comú lauredià es planteja el canvi de dates «perquè cada any plou», va reconèixer ahir la cònsol major de la parròquia, Montserrat Gil. I va afegir que «es farà el possible perquè tothom estigui content, tant els visitants com els firaires però si es pot avançar el dia, millor que millor». La Vila Medieval de Sant Julià de Lòria va aplegar al llarg de tot el cap de setmana una setantena de parades i com cada any, va comptar amb el suport de les entitats de la parròquia. El balanç final és positiu perquè tot i la pluja insistent de dissabte passat, l'afluència, tant de divendres, primer dia de fira, com d'ahir diumenge, «ha estat major» va afirmar Gil. La cònsol va fer un balanç optimista ja que «tant els lauredians com els ciutadans de les altres parròquies van baixar divendres per gaudir de les activitats de la Vila, com també ho van poder fer al matí els escolars de la parròquia». Gil va assegurar que l'afluència de divendres i diumenge va compensar la lleugera davallada del dissabte. La cònsol també va insistir en el fet que «no ha calgut anul·lar cap acte, només se n'ha retardat algun o se n'ha canviat el lloc per a fer-lo a cobert». Una de les activitats que va destacar són els tallers i les parades d'oficis tradicionals, així com els tallers artístics, que van crear un ambient «més participatiu». Tant l'aposta per recuperar els antics oficis com la implicació de les entitats «han estat un encert, perquè ens han ajudat a dinamitzar el poble com volíem», va concloure.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT