PUBLICITAT

El Comú pagarà 6.000 euros per un peritatge de l'heliport al Patapou

  • La Junta de Govern acorda contractar l'empresa d'enginyeria Eptisa perquè faci un estudi «independent»
EVA ARASA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El terreny al Roc del Patapou on el conglomerat empresarial Heliand-CatHelicòpter proposa ubicar-hi l'heliport nacional. Foto: E. A.

el Comú d'Andorra la Vella ha decidit contractar l'empresa espanyola Eptisa perquè realitzi un peritatge independent de l'adjudicació de l'heliport nacional, per un import que frega els 6.000 euros. La decisió es va prendre en Junta de Govern, dies abans que transcendís la informació que el govern francès, a instàncies del govern andorrà, ja ha designat els dos tècnics que han d'avaluar la seguretat del projecte al Roc del Patapou.

Malgrat que el Comú podrà reunir-se amb els tècnics designats pel govern francès, tal com havia sol·licitat la cònsol Rosa Ferrer, amb l'objectiu que l'avaluació doni resposta a les qüestions que més la preocupen, la Junta de Govern de la capital ha cregut que amb això no n'hi havia prou i ha contractat pel seu compte l'empresa d'enginyeria Eptisa. L'encàrrec consisteix en la realització d'un peritatge independent de l'adjudicació de l'heliport nacional al projecte del Roc del Patapou i l'import ascendeix a gairebé 6.000 euros: 5.000 euros pels treballs previs que es faran a les oficines de Madrid, i que han de servir per analitzar tota la documentació relativa al projecte adjudicatari, així com les característiques de l'emplaçament, i uns 800 euros més per la visita a Andorra d'un enginyer aeronàutic de l'empresa, que podrà observar el Patapou in situ, a més de les ubicacions alternatives.

TOT I EL COMPROMÍS DE MARTÍ / Tot sembla indicar, doncs, que Ferrer no es conforma amb el dictamen que pugui venir de mans dels experts en aeronàutica i geologia designats pel govern francès i prefereix contractar un peritatge pel seu compte. Una decisió que s'ha pres en Junta de Govern del Comú d'Andorra la Vella, tot i que va ser el mateix cap de Govern, Toni Martí, qui va garantir a la cònsol major de la capital que podrà mantenir contactes amb els tècnics francesos per tal de traslladar-los els dubtes amb relació a la ubicació de l'heliport nacional al Patapou.

De fet, quan el Govern va decidir ajornar la signatura del contracte d'adjudicació de l'heliport, en espera d'un informe independent realitzat per tècnics designats pel govern francès, Ferrer va assegurar que no volia adoptar una posició «excessivament tancada» i que l'acceptació o no d'aquest informe dependria finalment de quines preguntes respongués. Així, el mes de juliol passat, la mandatària comunal ja va alertar que no n'hi havia prou amb què els experts es pronunciessin sobre el fet que els helicòpters es puguin enlairar des del Patapou, i que hi puguin aterrar, sinó que el seu informe hauria d'avaluar també els riscos per a la població circumdant, així com el fet que la futura infraestructura no disposi d'accés rodat.

A més, Ferrer ha insistit en reiterades ocasions que els experts haurien de tenir en compte que el que es vol ubicar al Roc del Patapou és l'heliport nacional. Una infraestructura que necessita d'uns serveis complementaris, amb un espai per a la càrrega de combustible, els hangars o la zona per fer reparacions. Igualment, la majoria comunal voldria que s'avaluessin la resta de propostes que es van presentar al concurs públic, i no només el projecte adjudicatari.

De moment, el Comú d'Andorra la Vella no ha informat públicament de la contractació d'Eptisa, acordada poc abans que se sabés que el govern francès ja ha designat els tècnics que han de dur a terme l'estudi sobre l'emplaçament de l'heliport al Patapou durant aquest mes d'octubre.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT