PUBLICITAT

'Andorra a taula' incrementa el nombre d'establiments adherits

  • Una desena de restauradors més se sumen a la iniciativa per vendre més de 5.000 menús aquesta tardor
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

La campanya gastronòmica de la tardor, Andorra a taula, se sumarà a la campanya promocional de Turisme Alguna cosa es mou a Andorra, que començarà el proper 27 d'octubre i s'allargarà fins al 2 de desembre. En aquesta ocasió, els restauradors que hi participaran seran més nombrosos «entre 35 i 40 establiments, deu més que en l'edició de l'any passat, amb l'expectativa de vendre 5.000 menús d'entrada», va explicar ahir el director de la Unió Hotelera d'Andorra (UHA), Òscar Julián. A més, «la campanya d'aquest any anirà acompanyada d'una estratègia de comunicació agressiva i molt visual, que no ens deixarà indiferents».

Segons el director de la UHA, «l'eslògan de la campanya serà visible a totes les pantalles publicitàries electròniques i a més inclourà una exposició dedicada a les jornades gastronòmiques a la plaça de la Rotonda». El fet que els restauradors puguin participar de més espai en la campanya, «amb més presència visual de les jornades Andorra a taula i espais com ara l'exposició» és motiu «d'agraïment a Andorra Turisme que ens ha prestat tota la seva col·laboració». La UHA també confia en que la campanya d'aquesta tardor «sigui un revulsiu per girar la tendència a la baixa que han registrat els establiments hotelers i de restauració durant tot l'estiu». Julián també confirma que «el setembre ha esta un mes molt fluix, la setmana que ve publicarem els resultats que no s'allunyen gaire de les nostres previsions inicials». L'ocupació mitjana «pot situar-se al voltant del 40% però de moment, apreciem que les estadístiques oficials per a l'agost s'apropin més de les nostres».

Credibilitat / Julián celebra que les dades publicades pel departament d'Estadística de Govern «no s'allunyin tant, com ha passat altres vegades, de la realitat del sector». I afegeix que «el fet de coincidir una mica més ens dóna més credibilitat a tots». L'agost es va tancar amb més d'un milió de visitants, però els turistes segons la definició de l'OMT, no van ser gaire nombrosos. Momés 253.600 persones van pernoctar més de dues nits al país. La mitjana de pernoctacions també s'incrementa una mica i passa de 2,6 nits per turista el juliol passat a 2,7 nits a l'agost. Els turistes d'altres nacionalitats, sobretot russos i alemanys, van passar una mitjana de tres nits a Andorra, mentre que els espanyols no van superar la mitjana general i els francesos es van quedar una mica per sota, amb 2,5 nits per persona. Segons l'enquesta del CRES sobre les característiques socials i econòmiques dels visitants, el tipus d'allotjament que els turistes prefereixen és l'hotel, l'aparthotel o l'apartament turístic amb el 78%, cosa que representa un descens de 4 punts respecte a l'enquesta del juliol passat, en què eren el 83%. En canvi, augmenten una mica els que s'allotgen a casa dels amics o la família (11% en lloc de 10%), mentre que resta inamovible el percentatge que s'allotja en càmpings o fa acampada lliure (7%).

La zona d'allotjament preferida és la capital (38%) seguida per Escaldes-Engordany (13%), La Massana i Canillo (12%), Pas de la Casa i Ordino (8%), Encamp (7%) i Sant Julià de Lòria (4%). Els establiments més sol·licitats tornen a ser els de tres estrelles amb un 47% dels enquestats. Els de quatre estrelles arriben en segon lloc amb el 34%, seguits pels de dos estrelles amb el 13% i per últim els de cinc estrelles amb el 5%. Tots els establiments perden punts respecte del juliol, tret dels de dues estrelles que pugen una mica.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT