PUBLICITAT

El nou edifici del COEX projectat a Encamp es posposa 'sine die'

  • Alcobé justifica que la rebaixa del 66% del lloguer actual és suficient per mantenir l'espai a Prada Casadet
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El logotip de l'empresa Foto: EL PERIÒDIC

Nova infraestructura que es queda al calaix dels projectes per a realitzar, a l'espera de nous períodes de vaques grasses. Si fa poc va ser el Lycée, una mica abans el vial de la Massana i també les noves escoles de Canillo –finalment es va optar per a ampliar les actuals–, ahir es va anunciar l'ajornament sense cap data establerta del que havia de ser el nou edifici de l'Àrea de Conservació i Explotació de Carreteres (COEX). Aquest s'havia d'ubicar a la rotonda d'entrada de la boca est del túnel de les Dos Valires, a Encamp. Actualment aquest espai s'utilitza únicament com a aparcament de maquinària del COEX, així com per emplaçar-hi les sitges de sal.

L'ajornament de l'obra va ser anunciada ahir pel ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, durant els actes de presentació dels 50 anys de la fundació del cos, l'any 1962. El ministre va informar que el nou edifici està «en suspens» per manca de disponibilitat pressupostària. A canvi, però, la situació s'ha compensat gràcies a la renegociació del contracte de lloguer amb la propietària de l'espai actual, ubicat a l'aparcament de Prada Casadet, o el que és el mateix, a l'antiga Plaça de Braus. S'ha aconseguit una rebaixa del 66%, la qual «garanteix la permanència del servei en aquest indret» , va manifestar Alcobé.

El que també queda garantida és la plantilla actual. Segons el ministre la cinquantena de persones que integren el cos del COEX és suficient, així com els recursos que s'hi destinen. De fet, tal i com va explicar el cap d'àrea del cos, Jordi Garcia, el nombre actual d'efectius és el mateix que el que hi havia ara fa cinquanta anys, als inicis. El que ha canviat és la maquinària, més evolucionada i efectiva.

Tornant a l'edifici del COEX, es tractava d'un projecte que van pressupostar els socialdemòcrates quan estaven al Govern. Hi van destinar 5,8 milions, però la petició de crèdit extraordinari va ser tombada al Consell General.

ELS tres vessants del coex / Actualment el COEX està dividit en tres unitats. Per una banda, la de conservació de carreteres, que també actua en situacions d'emergència quan així els ho requereixen tant Bombers com la Policia. La segona unitat és la d'explotació de carreteres, dedicada a la senyalització vertical i a la viabilitat hivernal. Finalment, hi ha la unitat del taller mecànic.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT