PUBLICITAT

Andorra Telecom rep 250 reclamacions en dos dies

  • L'operador públic diu que les incidències se centren en la cobertura
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'estand de Som, la marca comercial d'Andorra Telecom, en una fira Foto: TONY LARA

Andorra Telecom va explicar ahir que des de la intervenció feta el passat cap de setmana, «dels 64.000 usuaris de telefonia mòbil, només 250 clients han presentat reclamació pel mal funcionament del servei». I va afegir que la «majoria d'incidències se centren en fluctuacions de cobertura 2G i 3G, que s'espera quedin resoltes en el curs de les properes hores». L'explicació que dóna l'operador públic al mal funcionament de la xarxa Mobiland és que «la migració de la xarxa mòbil és una actuació de gran magnitud que comporta un risc associat elevat». No obstant això, els tècnics de la companyia també asseguren que «es pot considerar que l'índex d'afectació i els problemes puntuals estan sota uns paràmetres de normalitat per la envergadura del canvi».

El passat 20 de setembre, Andorra Telecom va anunciar el canvi de xarxa mòbil en un comunicat que explicava que a partir de finals de setembre s'iniciaven «importants intervencions per a la xarxa mòbil del país». En concret es tracta «d'una migració de sistema que permetrà una futura evolució dels serveis». La mutació, segons el mateix comunicat, s'allargarà fins a finals d'any i «es realitzaran treballs tècnics que poden provocar disfuncions en la xarxa de telefonia mòbil actual». Les disfuncions també venen acompanyades per la promesa que «la nova xarxa permetrà, en un futur, navegar per Internet a més velocitat i ampliarà les seves prestacions, el que suposarà una evolució de la xarxa» això si, «adaptada a les necessitats d'Andorra». A més, «el canvi serà molt bo per als usuaris dels forfets de telefonia mòbil».

Els problemes / L'operador també insisteix en que el canvi també derivarà en la creació de serveis més flexibles per als clients de la xarxa Mobiland. De moment però, la xarxa funciona a mig gas, amb talls de cobertura o de connexió a mitja trucada, connexions impossibles entre els aparells, encara que estiguin connectats i tinguin cobertura, missatges que arriben dues hores tard i també pèrdua total de cobertura. A les incidències detectades en les trucades s'afegeixen els talls en la navegació 3G i la dificultat per connectar-s'hi. Andorra Telecom reconeix que molts usuaris «han tingut en un moment o altre alguna incidència però només duren uns pocs minuts». En tot cas, «el procés de migració passa ara per la fase més crítica i les incidències no s'allargaran durant tot el procés sinó que la situació tendirà a la normalitat».

 

EL TRUC: REINICIALITZAR ELS APARELLS

Els problemes de connexió dels mòbils i les incidències es poden resoldre apagant l’aparell i tornant-lo a engegar. Aquesta reinicialització proposada pel 115 requereix un truc  i és que cal marcar primer el coixinet dues vegades, seguit pel número 002, una altra vegada el coixinet i la tecla trucar. Després de marcar la sèrie cal apagar l’aparell i esperar uns 10 minuts abans de tornar-lo a posar en marxa. El truc va ser posat a prova ahir i va donar bon resultat. En tot cas, per a qualsevol aclariment davant de la pèrdua de servei, el millor és trucar al 115, des d’un mòbil però també des d’un fix.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT