PUBLICITAT

El turisme sanitari i d'estètica busca com instal·lar-se al país

  • Teknon i Medichem estan interessades en entrar en un 'clúster' que potenciaria atreure visitants de serveis mèdics
LUIS GARRIDO
ANDORRA LA VELLA

Periodic

Un nou model de turisme que mai s'havia plantejat al país, però que ha funcionat amb força en altres llocs del món i que cada cop té més clients. Amb l'acompanyament de Monitor Group –la consultora americana contractada pel Govern amb la missió d'encarrilar l'obertura econòmica–, ja existeix una iniciativa avançada i amb terminis fixats per instal·lar al Principat un clúster d'empreses sanitàries que fessin possible el turisme mèdic. Aprofitar el país per oferir una oferta conjunta de lleure i tractaments mèdics competitius.

Es tracta d'un model turístic amb cinc milions de clients i un 30% de creixement anual. Bàsicament, es basa en atreure a possibles pacients que vulguin fugir dels elevats preus que han de pagar als seus països. I que, ja que es desplacen, puguin accedir a una oferta turística gran per compensar encara més el viatge.

Des de Monitor Group es va plantejar aquest nou repte per aprofitar l'experiència turística del Principat i tot el realitzat en wellness i benestar, per millorar la idea de «país de referència generador d'activitats d'alt valor afegit i turisme no estacional».

Des de la iniciativa Actua, que porta Monitor Group per atreure noves inversions estrangeres al país, s'han fixat en les possibilitats d'un clúster sanitari que pogués oferir aquest tipus de turisme, enfocat majoritàriament als tractaments de bellesa o a l'odontologia. A la reunió de treball que es va celebrar ahir, empreses interessades com Teknon o Medichem van debatre sobre com invertir al Principat. Segons els responsables, van identificar els mercats principals i es va parlar del «potencial molt alt» que tindria a Andorra un model així.

Es busca una participació pública i privada, on el Govern i una legislació adient facilitin l'establiment d'aquest model de negoci. Tot i que, de moment, aquest model va per a llarg i no serà d'un dia per un altre. Tot i així, els inversors interessats i les empreses que volen establir-se segueixen un calendari dins d'Actua, amb quatre reunions més fins a desembre.

Com a exemple d'èxit, si bé des d'Actua no volen relacionar cap model amb el que es faria a Andorra, la iniciativa parla de Tirol. A la regió alpina es va desenvolupar un gran clúster de wellness amb 108 empreses, institucions i universitats amb més de 6.000 treballadors. Es va desenvolupar una oferta notable en aparells mèdics, tractaments, centres regeneratius, ofertes cosmètiques i similars, acompanyant-los de nombroses agències turístiques, aigües termals, hotels inspirats en la salut i moltes possibilitats en investigació i desenvolupament.

Ara, la iniciativa es troba en el punt de trobar facilitats de finançament, atreure més professionals i millorar les infraestructures. A mig termini, es vol millorar la marca Andorra per fer més atractiva l'inversió.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT