PUBLICITAT

Un mercat amb cinc milions de clients

  • Andorra ja rep tres grans grups de turistes mèdics, els russos, els anglesos i els alemanys
  • El diferencial de preu pot arribar fins al 60%, a més de poder oferir llistes d’espera més curtes i tractaments durant les vacances
24092012_salut
Un moment de la reunió de treball del clúster de Salut i Benestar de la iniciativa Actua, aquest dilluns al matí.. Foto: TONY LARA
El turisme mèdic no és un model nou, tot i que no és el més conegut al sud d’Europa. A països com els Estats Units, o més recentment a la Xina, és un dels recursos habituals viatjar cap a altres països per gaudir de costs molt inferiors que compensen fins i tot després de pagar bitllets i estades a l’estranger. Des d’Actua, estimen que Andorra pot fer el mateix centrant-se majoritàriament en la cirurgia en bellesa i el wellness. Mercat hi ha. Entre diferents països a Europa existeixen diferències de preu que poden arribar fins al 60% en cirurgies i odontologies.
Segons la publicació Medical Tourism Statistics, el cost dels tractaments influeix en tots els casos de desplaçaments a l’estranger per salut. Però també la disponibilitat per fer anàlisis complets i tractaments d’estètica i obesitat. A més de les llargues llistes d’espera, que cobra molt sentit als tractaments odontològics. I fins i tot, la combinació de vacances amb possibles tractaments, no programats, però plantejats al moment d’arribar al destí.
Ara mateix, el turisme de salut és una realitat a l’alça amb cinc milions de viatgers l’any passat. I el vertiginós creixement anual varia entre el 25% i el 35%, generant un mercat de 15.000 milions de dòlars per exercici, segons la mateixa publicació.
En diferències de preus, es pot parlar d’una variació entre el Regne Unit, el país més car, i Espanya d’un 45%, tot i que el nostre veí del sud té una sèrie de desavantatges fiscals que es podrien estalviar al Principat.

Mercats potencials existents /
Més enllà de voler captar turistes americans o llunyans, al menys al principi la intenció principal del clúster seria focalitzar en els mateixos països que ens envien turistes actualment. Dels vuit milions que arriben anualment a Andorra, molts d’ells venen de tres estats amb gran tendència cap al turisme mèdic. Són Alemanya, Anglaterra i Rússia.
A més, els viatgers dels dos últims acostumen a romandre al Principat una mitja d’11 dies. Tot tenint en compte que molts d’ells venen atrets per Caldea o molts dels atractius turístics en wellness andorrans.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT