PUBLICITAT

Llovera, campió d'Espanya

  • Després de deixar el Mundial i els esforços físics i econòmics per buscar patrocinis, arriba l'èxit del pilot
EL PERIÒDIC
LERMA

Periodic
Llovera, exultant d'alegria amb Àlex Haro, al podi d'ahir de la Baja Tierras del Cid on van sentenciar l'Espanyol Foto: FOTO ESPORT

Albert Llovera i el seu copilot Àlex Haro tenien ahir l'oportunitat de sentenciar el Campionat d'Espanya de ral·lis de terra en el Grup N i no van deixar passar aquest tren. Així, després de vèncer en la seva categoria, i amb la quarta posició absoluta en el 5è Ral·li Baja Tierras del Cid disputat a Lerma (Burgos), la culminació de l'èxit va ser total. Amb sis triomfs en sis proves en el Grup N, Llovera i Haro ja saben que són els campions d'Espanya de l'especialitat.

Després de passar pel Campionat del Món durant les últimes temporades, i amb tots els problemes que el pilot andorrà ha hagut de passar per tancar un pressupost adequat, i especialment els problemes físics que també ha hagut de superar, al final tot l'esforç ha tingut una bona recompensa per al pilot d'Abarth, que amb el seu Grande Punto S2000 s'ha mostrat intractable en el Campionat d'Espanya, on hi tornava per recuperar les bones sensacions i, de pas, recordar que és un pilot capdavanter amb un bon vehicle en les seves mans.

«Sens dubte era el nostre principal objectiu aquesta temporada i ho hem aconseguit quan encara queda un ral·li per al final del campionat», va dir ahir Llovera, que estava molt content per l'èxit: «Estic molt satisfet, tant per mi com per l'equip (PCR Sport) que, una vegada més, ha fet un treball precís en els moments en els quals la situació ho requeria».

LA BAJAS TIERRAS DEL CID, MOLT DURA / L'esforç d'ahir de Llovera, Haro i el seu equip PCR Sport va ser molt alt, perquè les dificultats van ser moltes. Van haver de superar dues vegades un bucle de dues especials de 14km i 36km, respectivament. Les pistes, molt trencades i amb paranys de tot tipus camuflats en uns laterals amb molta vegetació, van ser una amenaça constant per a la integritat de les mecàniques. Cal destacar que la tercera part dels vehicles que van prendre la sortida no van arribar al parc tancat final, el que dóna encara més valor al que van aconseguir ahir Llovera i el seu copilot.

Amb tot, l'equip Abarth va anar de menys a més, perquè va iniciar el ral·li sense massa sort. La pols que va aixecar el vehicle que el precedia va quedar sobre la pista i la visibilitat era nul·la a certa distància. D'aquesta manera, Llovera es va veure relegat a la 7a plaça, encara que va mantenir el primer lloc del Grup N. A partir d'aquest moment, l'andorrà va demanar 1 minut més (de 2 minuts a 3 minuts) en la sortida i va iniciar la recuperació que el va portar fins a la quarta posició final i fins al seu sisè triomf entre els vehicles de sèrie.

«El dia anterior, després dels reconeixements, les especials em van semblar més propícies per a un vehicle tot terreny que per als nostres cotxes», va assegurar Llovera al finalitzar la competició. Però després la visió de la carrera va anar canviant: «Una vegada posats en matèria, la veritat és que el recorregut m'ha semblat molt bonic».

SER AL PODI ABSOLUT ÉS POSSIBLE / L'última prova del calendari del Campionat d'Espanya es disputarà a Calamocha (Terol) els dies 19 i 20 d'octubre. Pujar al podi absolut final del campionat és possible. De moment el d'Abarth és tercer amb Oscar Fuertes segon a 14 punts, i per darrere Ramón Ferreyros (quart) a 8 punts. Tot és possible.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT