PUBLICITAT

Inúu, el nou espai de Caldea

  • L'ampliació del termolúdic ja té nom i imatge corporativa. H La direcció del centre confia en obrir la zona wellness al públic el proper desembre a l'inici de la temporada d'esquí.
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Carles Pascuet, Ramon Visent i Marc Calvet presenten la imatge corporativa del nou producte de la SEMTEE, ahir. Foto: ÀLEX LARA

La plana major de Caldea i de la SEEMTEE, societat gestora del centre termolúdic, va presentar ahir el nom i la imatge corporativa del nou espai de wellness que completarà l'oferta termal d'Escaldes-Engordany. Inúu és la nova marca amb què la SEEMTEE pretén ampliar l'oferta existent i comercialitzar un producte diferent destinat també a un públic «que té unes altres expectatives» va explicar Carles Pascuet, director del centre termolúdic. I va avançar que les «obres compleixen els terminis i que el projecte s'entregarà segurament al novembre i ja podrem posar a prova les instal·lacions». La direcció del centre i la SEMTEE esperen poder obrir la instal·lació al públic el desembre coincidint amb l'inici de la temporada d'hivern «tot i que la inauguració oficial es farà uns mesos més endavant» va afegir Pascuet.El director de Caldea va presentar l'ampliació com un equipament «totalment nou i complementari que no té res a veure amb el termolúdic». Cosa que també van ratificar el vicepresident de la SEMTEE, Ramon Visent, i el cònsol menor d'Escaldes-Engordany i secretari de la societat, Marc Calvet. «A partir d'ara la SEMTEE gestionarà dues marques diferents Caldea i Inúu; tots dos centres tindran els seus clients i una identitat pròpia amb personalitat, atractiu i potencial».

Enquestes de satisfacció

Calvet també va explicar que fa anys que Caldea fa enquestes de satisfacció i «ens haviem adonat que el client fidel que ha anat tornant també és més exigent». És aquesta exigència la que justifica ara «la necessitat de tenir un producte nou però amb unes arrels comunes com són l'aigua termal i l'edifici emblemàtic de Caldea».Així Inúu, la wellness attitude, com diu l'eslògan de suport a la nova marca, oferirà una oferta d'experiències a l'usuari en contraposició a l'oferta sobretot lúdica de Caldea. Per això, en lloc d'oferir una entrada general per un temps de bany determinat, el client d'Inúu serà rebut en primer lloc per l'equip de professionals del centre. Després de respondre a un petit qüestionari, se li suggerirà un tipus d'entrada amb un paquet de tractaments per un temps determinat si cal, o el temps que el propi client pugui destinar a l'estada. Si és cert que amb el nou wellness Caldea espera ampliar l'entrada amb 50.000 persones més, també ho és que «s'evitarà les aglomeracions i de fet, el que ens marcarà la freqüentació és que només disposem de 200 vestidors», va explicar Pascuet. O sigui que l'ocupació màxima del nou espai no podrà superar en cap cas les 200 persones alhora.

Els socis primer

A diferència del que van ser les prioritats per a l'obertura del primer termolúdic, aquesta vegada Pascuet deixa clar que «hem pensat en el soci de la SEMTEE primer, i li volem oferir un tracte preferencial en el nou espai». Ara per ara, la SEMTEE té 850 socis i la voluntat del Consell d'Administració de la societat és mantenir-los cohesionats i il·lusionats al voltant de la nova instal·lació que vol completar un producte tan «consolidat com és Caldea». De fet, Visent també va insistir en «la importància de la marca Caldea i de l'ampliació, una de les decisions més estratègiques de la SEMTEE» i va agrair «la il·lusió que l'equip de Caldea sempre ha demostrat, així com la implicació de tots els agents que han participat en la concreció del centre, des de l'arquitecte Jean-Michel Ruols fins a tots els que n'han fet possible la construcció».

Nova marca, nova imatge

La identitat verbal d'Inúu és obra de l'empresa Nombra especialitzada en la creació de noms de marca i expressions de marca verbal. «Després d'analitzar el concepte d'espai i l'entorn competitiu, es va iniciar el procés creatiu amb un equip de 20 especialistes» va explicar ahir Núria Vila, creadora a Nombra. I va afegir que en el procés de creació es van presentar prop de 100 propostes diferents de les que, primer, es va haver de revisar la seva disponibilitat jurídica per al registre de patents i marques, la disponibilitat de dominis internet, així com la seva viabilitat lingüística i cultural en més de 10 idiomes.

Finalment, «es va escollir Inúu perquè és un nom amb una gran capacitat d'impacte i força». Segons els creadors de la marca és un nom curt, sonor, amb caràcter propi, diferent i trencador que «genera gran interès i expectació». Inúu també s'identifica així amb el naixement d'un «nou concepte de benestar, associat a noves experiències i que conviu i complementa l'oferta actual de Caldea, tot desmarcant-se de la competència nacional i internacional». Per acompanyar el nom també calia un a identitat visual, creada per Summa, la consultoria que fa dues dècades també va crear la identitat visual de Caldea, el famós logo turquesa amb dues ones d'aigua, que recorden curiosament el símbol astrològic d'aquari. En aquesta ocasió però, Summa aposta pel minimalisme més auster combinant únicament línies rectes i corbes i posant un accent de manera molt original però semànticament impossible, completament vertical.

El color també canvia i passa del blau turquesa a un color sorra, que vol insistir en les propietats minerals de l'aigua termal. Per als creadors, l'estil tipogràfic, molt net, amb colors neutres «transmet harmonia, equilibri, elegància i simplicitat», va explicar Josep Maria Mir, cap del projecte. I va arrodonir l'argumentació dient que el codi de color evoca termalisme i defineix Inúu «com a espai de natura en el més pur estil zen».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT