PUBLICITAT

Ferrer i Ros volen incentivar la recepció de xàrters a l'Alguaire

  • La Paeria i el Comú aposten per vendre la marca Pirineu al touroperadors britànics
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros conversa amb el cap de Govern, Toni Martí, en companyia dels cònsols Jordi Ramon Minguillón i Rosa Ferrer, ahir. Foto: ÀLEX LARA

La Paeria de Lleida i el Comú de la capital, volen estimular la recepció de vols xàrter a l'aeroport de l'Alguaire i aposten per vendre la marca Pirineu als touroperadors britànics «per desestacionalitzar el turisme», va explicar ahir Felix Larrosa, regidor de Turisme del consistori de la capital del Segrià. Aquesta iniciativa s'emmarca en la declaració d'intencions per fomentar els intercanvis entre ciutats, que van signar ahir la cònsol del Comú d'Andorra la Vella, Rosa Ferrer, i l'alcalde de Lleida, Àngel Ros. Larrosa va explicar que totes dues corporacions treballaran per «estimular les empreses receptores andorranes i lleidatanes a vendre un producte internacional, que inclogui el paisatge i la gastronomia a més de les infraestructures». El turisme britànic del qual l'aeroport de l'Alguaire ja és receptor a l'hivern, és el primer candidat en aquest programa de promoció de la infraestructura, segons Larrosa que va afegir que «des de Lleida treballem perquè els touroperadors britànics adoptin el nostre aeroport com a base per als seus vols xàrter». La proposta lleidatana per vendre la marca Pirineu i promoure l'aeroport Lleida-Alguaire va anar seguida per la petició andorrana de connectar la capital no només amb aquesta infraestructura sinó també amb l'estació de l'AVE per aire, mitjançant vols regulars en helicòpter.

Heliport si però no al patapou / Com que construir un heliport prop de l'estació d'alta velocitat o de l'aeroport de Lleida per connectar amb Andorra no té sentit sense construir també un heliport a la capital, Ferrer va intervenir per aclarir que «estem d'acord en construir un heliport a Andorra la Vella, amb el que no estem d'acord és en construir-lo al Patapou». El conseller de Serveis Públics i Urbanisme del comú de la capital, Eron Estany, va argumentar que «volem treballar en el desenvolupament de les connexions aèries per aprofitar les excel·lents comunicacions viàries i les infraestructures de transport que té Lleida, amb l'estació d'alta velocitat i l'aeroport». I va afegir que «és molt important per Andorra poder tenir un enllaç aeri amb Lleida, un heliport que estigués basat a prop de l'estació d'alta velocitat i de l'aeroport d'aquesta ciutat».

Per això el conseller va afegir que «demanem a Lleida que construeixi un heliport prop de l'estació d'alta velocitat perquè les persones que hi desembarquin no hagin d'agafar el cotxe per venir fins a Andorra». A la qual cosa el regidor de promoció econòmica de la Paeria, Rafael Peris, va matisar que «hi ha temes que des dels ajuntaments podem impulsar però que formen part de les polítiques nacionals, som facilitadors però no podem decidir». No obstant això, Ros va admetre que «atansar l'AVE i l'aeroport de l'Alguaire al Pirineu és l'objectiu de tots nosaltres». I és que l'altra gran repte que es fixen les dues corporacions és constituir la marca Pirineu amb «la integració de productes diferenciadors com poden ser la gastronomia i la indústria alimentària artesana, cosa que encara permet competir avui dia», va concloure Larrosa.

Oportunitats per als ciutadans / Ferrer i Ros, també van insistir en les «oportunitats de col·laboració per als ciutadans de les dues ciutats i de tots dos països». Una col·laboració, que més enllà de l'intercanvi de turistes, també busca aprofundir en l'àmbit cultural i en la formació artística tot «compartint programacions i optimitzant-ne els costos». Els mandataris també volen donar suport a les Universitats de Lleida i Andorra en els programes de cooperació internacional, i es comprometen a promoure la cooperació econòmica, turística, logística i empresarial a més de facilitar el desenvolupament, la mobilitat i el coneixement per elevar les dues capitals a ciutats intel·ligents o smart cities.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT