PUBLICITAT

La caiguda de l'afluència turística afecta les vendes de Caldea

  • La freqüentació durant els mesos de juny i juliol s'equiparà a les dades avançades per la Unió Hotelera
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Carles Pasquet,director del centre termolúdic Caldea, la infraestructura far d'Escaldes-Engordany. Foto: ÀLEX LARA

El director general de Caldea, Carles Pascuet, va explicar a l'ANA que el balanç negatiu de la temporada d'estiu es pot atribuir a les dificultats econòmiques que viu el principal client del termolúdic, que és l'espanyol. L'activitat al centre va ser inferior a la de l'any passat durant els mesos de juliol i agost, tot i que «fins al juny el nombre de clients s'havia mantingut amb xifres similars a les del 2011, aquest estiu hem constatat una inflexió i l'afluència ha empitjorat». La baixada del nombre de turistes que el país també va registrar la passada temporada d'estiu, també es va fer notar al termolúdic i Pascuet creu que «la baixada de clients a Caldea és similar a les dades que ha fet públiques la Unió Hotelera, que parla d'una reducció del 12%». Amb tot, pondera que «potser al termolúdic la davallada no és tan pronunciada; i s'ha notat més durant els mesos de juny i juliol que no pas a l'agost». I afegeix que les coses van començar a anar malament al juny quan «es va observar un punt d'inflexió, perquè des de principis d'any les xifres d'afluència s'havien anat mantenint en la línia de les de l'any passat».

El director del termolúdic també afirma que el client de grups es manté mentre que el de família cau una mica. Per àrees de negoci , la que més pateix és la restauració que va registrar una forta davallada. La pèrdua d'entrades de la zona aquàtica ve motivada per la baixada de turistes espanyols i de la forta dependència que té Andorra d'aquest turista, malgrat els esforços que fan tots els operadors del país per girar aquesta tendència. Així, segons Pascuet «fa temps que Caldea també fa esforços per diversificar l'afluència, perquè si el 2010 l'usuari espanyol representava el 77% del total de banyistes, el 2011 ja es va reduir fins al 70%».

En canvi, el client francès augmenta fins al 18% mentre que el mercat nacional es manté entre el 5% i el 6%. El 6% restant «està repartit entre altres nacionalitats que representen una afluència més minoritària».

Els resultats de l'any passat / A l'espera de tancar l'últim trimestre de l'any, l'impacte de la crisi sobre el balanç del 2011 ja es va fer notar. L'any passat Caldea va tancar l'exercici amb menys entrades venudes, tot i que la facturació, per l'augment de preus i la venda de paquets promocionals, es va arribar a mantenir. L'entrada general, a la zona d'spa i termolúdic, va interessar prop de 315.000 persones mentre que es van vendre 15.000 entrades Club, per a la zona d'spa i wellness.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT