PUBLICITAT

El comerç de Meritxell no està d'acord amb el balanç de la FACA

  • Els botiguers de la cèntrica avinguda creuen que el volum de negoci cau només el 5% per a tot l'estiu
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Turistes a l'Avinguda Meritxell. Foto: TONY LARA

Els comerciants de l'avinguda de Meritxell discrepen de l'opinió que fa uns dies va emetre, Susagna Venable, presidenta de la Federació d'Associacions de Comerç (FACA), quant al balanç comercial de l'estiu. Mentre Venable opinava que la facturació del comerç baixa fins a un 30%, els comerciants i propietaris de l'avinguda de Meritxell creuen que el volum de negoci es manté, tot i que amb lleugers matisos. La presidenta de l'Associació de Meritxell, Sònia Yebra explica que «el juliol ha estat una mica pitjor que el de l'any passat, en general hem facturat entre un 8% i un 10% menys». En canvi, a l'agost «no hem notat tant la diferència en quant a facturació».

El que salva l'estiu tot i que «hem notat una mica menys d'afluència, és que el tiquet mitjà del comprador s'ha incrementat una mica». La percepció de que la temporada és fluixa en quant al nombre, però qualitativa perquè els visitants gasten més també xoca amb l'opinió de Venable que argumentava «veiem gent pel carrer, no sabem si pernocten o no, però només compren saldos i regategen fins l'últim moment, encara que els articles estiguin més que rebaixats».

En el que si coincideixen uns i altres és en la necessitat de corregir els errors de les campanyes per reactivar el sector que va dissenyar el Ministeri de Turisme la primavera passada. Ni la campanya dels 6.000 euros ni la de les rebaixes van assolir l'objectiu. «Clients nostres de ciutats properes com ara Barcelona, Lleida, Tarragona i fins tot Madrid, no es van assabentar de que es feia la campanya ni del premi que es donava, quan un premi de 6.000 euros és prou important» explica Yebra, i afegeix: «Hem fet arribar una sèrie de propostes al Ministeri que esperem que tinguin en compte perquè sinó hi haurà molts comerciants que no hi participaran».

Entre les millores que «d'altra part han estat ben rebudes pel ministre Francesc Camp», els comerciants destaquen la necessitat d'entregar els premis el mateix dia o la mateixa setmana que se sortegen per donar més ressò a la campanya, «el que no es pot fer és donar el premi dues o tres setmanes després d'haver-lo sortejat». A més també defensen unes regles de joc perquè creuen que «si es fa un esforç cal fer-lo en benefici de la majoria».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT