PUBLICITAT

Prudència davant la pèrdua de poder adquisitiu a Espanya

  • El sector turístic és reticent a l'hora de valorar la pujada de l'IVA a l'Estat veí
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Uns turístes s'aturen un moment interessats per les ofertes Foto: TONY LARA

Si l'increment de l'IVA a Espanya fins al 21,5% «incrementarà el diferencial de preus amb Andorra, també hem de pensar que els nostres veïns seran un 3,5% més pobres» argumenta Òscar Julián, director de la Unió Hotelera (UHA). I afegeix «cal ser prudents i no llançar coets abans d'hora perquè potser molts no podran venir, cal ser observadors». Susagna Venable, presidenta de la Federació d'Associacions de Comerciants (FACA), comparteix aquesta opinió, «si que afavorirà el comerç perquè serem més competitius però també hem de pensar que els nostres primers clients tindran menys poder adquisitiu». Venable també advoca per la prudència, « si a hores d'ara ja pensem que el diferencial de preus ens ha de fer vendre més i després resulta que no és així, la desil·lusió encara serà més forta, per tant prefereixo pensar que ens permetrà mantenir les vendes i tot el que vingui de més, benvingut serà». Rosa Pascuet, presidenta de l'Associació de Petits Comerciants, es mostra més optimista perquè «el diferencial es veurà sobretot en els articles que són més cars i que van destinats a un públic precís que sempre pot gastar». De fet, Pascuet defensa que «tots gasten sempre en algun article extraordinari per a alguna ocasió o compromís» i continua argumentant, «a Andorra només hauríem de vendre coses bones i fer que la gent ens recordi per la qualitat». 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT