PUBLICITAT

Estudi per conèixer la situació del sector hoteler de Lleida

  • El turisme genera anulament un impacte econòmic de 1.000 milions a les comarques
EL PERIÒDIC
LLEIDA

Periodic
Blanch, Sabarich, Solsona i un responsable de Magma Tri. Foto: ACN

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha encarregat un estudi per conèixer l'estat actual del sector hoteler de la demarcació i establir estratègies futures de desenvolupament turístic, a partir de l'oferta existent i de les noves tendències de mercat sorgides arran de la crisi, amb l'objectiu final d'atreure nous turistes a les comarques lleidatanes. El sector turístic genera anualment uns 1.000 milions d'impacte econòmic a la demarcació, el que representa un 13% del seu PIB. Les comarques de Lleida disposen de 60.000 places d'allotjament turístic, 21.250 de les quals són hoteleres. L'estudi, que té un cost de 17.000 euros, està previst que estigui enllestit a la tardor.

El Patronat ha encarregat un estudi amb què vol conèixer l'estat actual del sector hoteler de la demarcació per implementar estratègies futures de desenvolupament turístic, promoció i comercialització. «Un dels elements fonamentals és saber quina situació tenim i en quina situació està el sector hoteler per poder oferir un producte de qualitat, que podem oferir des de la demarcació perquè tenir recursos no és suficient per plantar-se al mercat a vendre una oferta», segons el vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich, que ha remarcat la importància de crear un producte turístic, aprofitant els recursos naturals, patrimonials i turístics que té la demarcació encarat a la demanda i a les necessitats dels clients. L'estudi, que ha estat encarregat a l'empresa Magma Tri Hotel Consulting, comptarà amb la implicació de la Federació d'Hostaleria de Lleida.

Radiografia / Amb l'estudi, el Patronat vol obtenir una «radiografia» del sector hoteler de la demarcació i veure cap on van les tendències del mercat en uns moments «complicats» pel sector arran de la crisi econòmica. Per això, el director del Patronat, Jordi Blanch, ha defensat que «cal estar preparats per quan la crisi acabi». Blanch ha fet una crida al sector hoteler de la demarcació perquè col·labori en l'elaboració de l'estudi amb totes les dades que se'ls demanin perquè els seus resultats seran «en pro del sector turístic i hoteler».

Segons la Federació d'Hostaleria de Lleida, les comarques lleidatanes són «la destinació que més ha perdut» en els darrers anys respecte altres com ara Osca, segons el gerent de la Federació, Ramon Solsona. A l'abril, coincidint amb el final de la temporada d'esquí, el sector hoteler va perdre uns 800 llocs de treball a la demarcació. Per això, des de la Federació veuen amb bons ulls aquest estudi que pot ajudar al sector a adaptar-se a les noves tendències de mercat «que han canviat en els darrers anys». Solsona també ha defensat la necessitat de captar nous turistes i sobretot «que el turisme del país conegui millor Lleida».

Segons les previsions del Patronat de Turisme, l'estudi, que té un cost de 17.000 euros, podria estar enllestit a la tardor però «no volem presses per radiografiar la situació actual del sector hoteler».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT