PUBLICITAT

Joan Crespo: «Adaptar-se a la protecció de dades és un valor afegit»

E. O. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El director de l'APDA, Joan Crespo, al seu nou despatx de l'edifici de la seu del Consell General. Foto: ÀLEX LARA

Ningú escapa de la crisi, també l'Agència de Protecció de Dades ha hagut d'adaptar els pressupostos. El seu director explica com s'ha fet això, i també explica com la protecció de dades ajuda les empreses a millorar els seus resultats.

–¿Com afecta la crisi a l'APDA?

–Doncs a nivell pressupostari hem hagut de seguir les directives que ens ha encomanat el Consell General, i per tant hem hagut d'adaptar els pressupostos. De totes formes, l'APDA, des de l'inici de les seves activitats fins ara ha anat reduint esglaonadament el seu pressupost. I la partida que més s'ha reduït és el capítol u, el de nòmines. Som quatre treballant a l'agència, i aquest any l'hem reduït el 10%, seguint les línies de contenció de la despesa pública.

–El 10% només aquest any.

–Sí. En total, l'APDA ha reduït des del 2007 fins ara exactament un 25,48%.

–Això es nota.

–Sí, perquè hem hagut de fer un esforç important per part de la gent que treballa dins l'agència i, per exemple, projectes que teníem de difusió de la llei de protecció de dades, doncs enlloc de fer-ne quatre l'any, en fem dos. És evident que les noves tecnologies avancen més que les normatives i per tant el que fem és mirar-ho de manera positiva i amb molta creativitat, fem moltes de les feines nosaltres mateixos. Pel Dia europeu de la protecció de dades, que és una data assenyalada per l'agència, el butlletí informatiu el vam fer nosaltres. És cert que internet i les noves tecnologies ens facilita molt, i utilitzem totes les eines de distribució que tenim. El que hem fet és prendre la iniciativa, un esforç del personal i intentar adaptar-nos a la realitat pressupostària del país.

–S'ha hagut de retallar salaris i campanyes de promoció, però les altres funcions, potser les més importants, no han patit repercussions.

–La part de formació que hem de fer, la fem nosaltres mateixos, la part de control també, la part d'informació, dictàmens, tota aquesta part l'hem assumit plenament nosaltres. Pel registre públic de fitxers hi ha una persona que en fa tota la gestió. El que hem fet és adaptar les aplicacions informàtiques per agilitar tasques.

–I en aquestes feines, ¿s'ha notat la crisi per part dels empresaris que han d'inscriure els fitxers? ¿Se n'han registrat menys potser?

–No, al contrari. Durant aquest 2012 hem notat un increment important de la notificació de fitxers. I aquest increment ve donat per un sector determinat, que és el de les comunitats de propietaris i dels administradors de finques, que han de notificar els fitxers de les diferents comunitats que gestionen. Aquesta activitat ha donat un impuls important al registre, però sí que és cert que la crisi afecta. Des de l'agència insistim que adaptar-se a la llei de protecció de dades és un valor afegit per les empreses, perquè el tractament de la informació de les persones fa que l'empresa es revaloritzi.

–És un servei de major qualitat.

–Té la seva importància. El respecte a la informació que tu tens és un respecte al client. És una qüestió de transparència i de drets, i per tant les empreses que s'adapten a la llei, de cara als seus clients tenen un valor afegit més important, que és el que han de valorar els empresaris, independentment de les possibles repercussions que pugui tenir a nivell d'expedients i sancions que es puguin iniciar des de l'agència. Per això insistim molt que és important que les empreses s'adaptin a la protecció de dades, no exclusivament amb el registre de fitxers, que és molt important, sinó també en els procediments interns. En les relacions contractuals que pugui tenir amb empreses de serveis, informàtics, advocats, gestories. Aquestes empreses externes a l'empresa principal ofereixen serveis i tenen accés als diferents fitxers d'aquesta empresa, i doncs hi ha un procediment que s'ha d'establir. Hi ha tot un procés per adaptar-se a la llei, que no s'acaba exclusivament amb la inscripció del fitxer a l'agència, sinó que s'ha d'anar adaptant dia a dia.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT