PUBLICITAT

El Funicamp confia superar la previsió de 16.000 passatges per aquest estiu

  • Cara l'ant vinent el Comú preveu ampliar les activitats de 4x4 i de pesca
EL PERIÒDIC
ENCAMP

Periodic
Uns turistes pugen al Funicamp, aquest estiu. Foto: ÀLEX LARA

El Funicamp ha venut a aquestes alçades de la temporada d'estiu uns 10.000 passatges, una xifra que el situa a prop dels 16.000 previstos inicialment per tancar els mesos d'estiu. Un objectiu «que havíem calculat ambiciosament», tal i com va reconèixer la responsable de Turisme encampadana, Anna Majoral, i que fins i tot confien superar. Aquesta setmana, va explicar, s'està vivint la major afluència des del 15 de juliol i esperen que es mantinguin les visites fins al 15 de setembre. A més a més, de cara a l'any vinent el Departament de Turisme preveu ampliar les activitats de 4x4, pesca i altres productes de lleure sostenible.

Així, i tot i la decisió d'obrir el Funicamp a última hora i la poca promoció exterior que s'ha pogut fer, la iniciativa d'aquest estiu es tancarà amb balanç molt satisfactori. La freqüència s'ha animat sobretot a partir d'aquesta setmana. Des de dilluns, va indicar la responsable de Turisme, s'han registrat cues i «hem fet curt de 4x4». Per aquest cap de setmana la previsió també és de màxima ocupació, una tendència que es pot mantenir en major o menor mesura fins a mitjan setembre.

Els motius de l'èxit, segons va explicar Majoral, es podrien atribuir d'una banda a la crisi que fa que els turistes no marxin lluny i els locals es quedin més al Principat, augmentant així les pernoctacions, així com uns preus assequibles i «molt atractius» per donar a conèixer el funicular i les activitats que es fan a la muntanya, va recollir l'ANA.

Encara que fins el 15 de setembre no disposaran de les dades segmentades de visitants, el que sí han detectat és que la majoria dels usuaris del Funicamp a l'estiu són espanyols, com també que hi ha un increment de públic del país.

Més 4x4 i turisme sostenible / De cara a l'any vinent, a més de la voluntat de donar continuïtat a l'atracció, es podrà tancar la promoció abans i treballar amb els touroperadors que porten turistes a Espanya, per exemple. A més, també s'estructurarà de forma diferent el producte, ajustant els preus als serveis que s'ofereixin però «sense que deixi de ser atractiu», va matisar Majoral.

Pel que fa a les activitats, la primera que es vol millorar és el 4x4 ja que només disposen d'un vehicle amb 35 places que fa tres sortides i «de seguida queda petit», va reconèixer la directora de Turisme.

També s'oferiran sortides de pesca en família tan amb monitors com sense i «productes de turisme més sostenible, que és per on intentarem enfocar-ho l'any que ve», va resumir.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT