PUBLICITAT

Establiments hotelers assetjats per operadors sense escrúpols

  • El Palome d'Erts contacta la Policia i denuncia que li arriben clients que diuen haver pagat però no consten enlloc
CLARA GARNICA / GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
La pàgina principal de 'www.fast-hotelbooking.com', la central de reserves electrònica que està causant molts maldecaps als hotelers andorrans. Foto: EL PERIÒDIC

L'hotel Palomé d'Erts va comunicar ahir per correu electrònic al Servei de Policia que l'establiment havia rebut uns clients que suposadament tenien l'estada pagada a través d'un operador de reserves a la xarxa, quan en realitat no en tenien cap constància. «Es tracta d'una web que ja fa dies que opera i que contínuament confronta el sector hoteler andorrà a casos similars», va explicar Delfí Roca, en nom de l'establiment hoteler associat al grup d'empreses de Granja Roca.

La web de reserves hoteleres, www.fast-hotelbooking.com «és desconeguda per a nosaltres, però en canvi hi surten tots els hotels d'Andorra, així com el nostre, l'hotel Palomé d'Erts» va argumentar Roca, tot afegint «els preus que ofereixen no es corresponen als nostres i tota l'operativa de la pàgina encamina el client a abonar l'estada de la qual nosaltres no en sabrem res, perquè ni tan sols arriben a comunicar-nos la».

En l'e-mail adreçat a la Policia, l'hotel Palomé també demana que «s'intervingui i investigui qui són o a quina empresa pertanyen els gestors de www.fast-hotelbooking.com. Els agrairíem que ho examinessin i que es prenguessin les mesures adients». Roca també explica que l'hotel Palomé no és l'únic que afronta la desagradable situació d'haver d'explicar a uns clients que han pagat l'estada que no tenen cap reserva a l'establiment i que per tant, han perdut els diners; «l'hotel Panorama es va trobar en el mateix cas que nosaltres».

El director de la Unió Hotelera d'Andorra (UHA), Òscar Julián, també confirma que «sabem que no és el primer cas sinó que 3 o 4 establiments més s'han trobat amb el mateix i hem avisat de la situació al Ministeri de Turisme, perquè alguna cosa hem de fer per sortir-ne i també perquè caldrà decidir si fem una denúncia a nivell individual o a través de l'Associació». El director de la UHA també reconeix que «l'estafa en aquests casos és difícil de demostrar perquè tant es pot tractar d'una estafa com d'una mala gestió de la web o fins i tot, d'un mal ús per part del client o usuari final».

PREUS MÉS ECONÒMICS / Sigui com sigui, el que és indiscutible és que www.fast-hotelsbooking.com ofereix «preus d'enderroc per captar el major nombre de clients, cosa que fa sospitar, perquè en moltes ocasions els preus que ofereix tampoc no coincideixen amb els preus reals dels establiments, per més ofertes que facin». De fet, una senzilla recerca a la pàgina internet de www.fast-hotelsbooking.com permet trobar habitació doble a partir de 18 euros la nit al Pas de la Casa, 20 euros a Sant Julià i poc més de 30 euros en ple centre urbà. Són hotels de tres i quatre estrelles i algun de cinc, que proposa l'habitació doble per 45 euros la nit.

Ben entès, aquests primers preus es converteixen ràpidament en preus més elevats quan el client busca la data que li convé. Però és cert que si clica l'opció del preu més trencador, també queda convençut que acaba de realitzar la reserva en tota regla. Cosa que no és cert. «També hem parlat amb algun receptiu a Andorra per saber si coneixia aquest operador i la resposta també ha estat negativa» matisa Julián, que no dubta en afirmar que «es tracta d'una estafa als clients que no ens fa cap falta ni cap bé».

Aquesta web no és l'única que realitza operacions sospitoses a la xarxa, on de la mateixa manera que cada dia apareixen noves pàgines per comprar viatges o habitacions d'hotel a bon preu. També hi ha pàgines expressament destinades a divulgar els abusos i les estafes que hi perpetren alguns.

Així, www.fast-hotelbooking també surt registrada com a pàgina perillosa en una de les webs d'ajuda contra el frau electrònic, www.scamwarners.com. A més de les empreses sospitoses, les pàgines inclouen una sèrie de consells per protegir-se contra les pràctiques fraudulentes. El primer és assegurar-se de la identitat de l'empresa que gestiona el portal i comprovar a través de la xarxa si pertany a alguna associació professional o empresarial. No obstant això, el que mai falla segons els que persegueixen els estafadors és fer la reserva per internet i deixar l'abonament de la factura per més tard, un cop instal·lats a l'hotel o en finalitzar l'estada. Per saber si la reserva és correcte tampoc està de més assegurar-se'n trucant directament a l'establiment i per últim, per viatjar lluny és més segur passar per l'agència de viatges habitual.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT