PUBLICITAT

Insatisfet i esperançat

  • Loan admet un mal debut en la F-Renault 2.0 Alps, sap què millorar i vol puntuar en les tres últimes cites
IVÁN MOURE
PAL

Periodic
Àlex Loan condueix un kart al Circuit de Pal-Vallnord en la demostració de pilotatge davant els mitjans de comunicació, ahir. Foto: ÀLEX LARA

La Fórmula Renault 2.0 Alps està ara tancat per vacances des del dia de Sant Joan i fins a l'1 de setembre. Són poc més de dos mesos de pausa que han servit a un dels pilots que competeix en aquest certamen, l'andorrà Àlex Loan, per fer autocrítica després de quatre proves ja fetes i tres per disputar. Ho va fer en un territori familiar, el circuit de kàrting de Pal (Vallnord), on a més va fer una demostració de pilotatge compartint pista amb els periodistes allà presents.

El jove pilot d'Arta Engineering, de 17 anys, no està satisfet pel seu debut en aquesta categoria. «El canvi de monoplaça es nota molt», va comparar amb la Fórmula 4 en la qual havia competit l'any passat. «Sobretot es nota en l'aerodinàmica i la velocitat. Esperàvem un inici diferent...», va lamentar. Ho deia perquè va rendir per sota del nivell esperat als dos primers Grans Premis: a Monsa (Itàlia) va ser 21è en la primera carrera i en la segona ni tan sols va superar la classificatòria. A Pau (França) ni tan sols va córrer, per problemes mecànics –al xassís– durant les sessions d'entrenament.

Després tot va començar a anar millor. «Ja tenia més coneixements, havia extret conclusions per millorar aprenent de tothom, en cada volta que feia», va explicar Loan. Així doncs a Imola (Itàlia) va fer un 16è lloc en la primera carrera i un 8è, el millor fins ara, en la segona. A Spa (Bèlgica), va fer una 15a posició i una 11a. Aquests resultats, a banda de fer-li guanyar confiança, el van situar 19è en la classificació general, que compta amb 24 pilots, i el 9è millor rookie.

IMOLA I SPA, CAMINS A SEGUIR / Imola i Spa, doncs, han traçat el camí a seguir de cara a les tres carreres que li queden per fer: el 2 de setembre al circuit Red Bull Ring d'Àustria, el 7 d'octubre a Mugello (Itàlia) i el 21 del mateix mes a Montmeló (Espanya). «Vaig agafant sensacions però hi ha un nivell enorme, per tant prefereixo parlar carrera a carrera, sense fixar-me un objectiu a final de la temporada», va dir l'andorrà.

Thierry Canga, el seu entrenador, també va parlar de la competència que hi ha en cada carrera. «Acabar una carrera entre els deu primers ja és una repte molt fort. Aquesta temporada Loan ha patit un canvi de filosofia de pilotatge i de posada a punt de cotxe. Ell és novell encara, ha de millorar el reglatge i la posada a punt perquè una petita errada es paga amb temps. En les proves que queden ha d'estar en posicions de punts, però sobretot ha de continuar aprenent».

Montmeló, cita que clourà el calendari, serà en principi el circuit en el qual ha de fer millors resultats «perquè me'l conec», però mai ha pilotat al Red Bull Ring ni a Mugello, segons ell un hàndicap «però no només per a mi, també hi ha d'altres pilots en les mateixes circumstàncies». Seran dos llocs més per aprendre.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT