PUBLICITAT

L'APCA impulsarà la creació d'un Consell Regulador de la Informació

  • La finalitat és rebre les queixes dels ciutadans i mediar amb els mitjans perquè els casos no arribin a la Batllia
LAIA F.MAROT
ESCALDES-ENGORDANY

Als països veïns i a la gran majoria de països europeus, els mitjans de comunicació tenen codis deontològics propis, genèrics, i organismes reguladors i de control. Actualment, a Andorra, no hi ha res ni ningú que exerceixi aquestes funcions. És per aquest motiu que un dels projectes de la recentment creada Associació dels Professionals de la Comunicació d'Andorra és «impulsar la creació d'un Consell regulador de la informació», segons va explicar el seu president, Marc Segalés.

Aquest organisme podria estar integrat «per un representant de Govern, un advocat i persones o representants d'organismes no estrictament lligades al món de la comunicació, com per exemple de l'Agència de Protecció de Dades» i servirà com a lloc on els ciutadans puguin recórrer per denunciar els mitjans de comunicació o el tractament de certes informacions

El Consell Regulador de la Informació tindrà com a objectiu «mediar en aquest tipus de conflictes i evitar acabar a la batllia». Però per poder dur a terme aquesta feina, tots els mitjans de comunicació haurien d'acceptar les directrius del consell i «respondre a les demandes d'aquest òrgan».

Segalés va explicar que a Catalunya s'ha creat un òrgan d'aquestes característiques i «ha aturat molts casos que en circumstàncies normals haguessin arribat a la justícia».

Per exemple, podria gestionar casos de vulneració al dret de la intimitat. «Andorra és un país petit, és normal que es tingui accés a molta informació personal; el que cal vigilar és com es tracta i com és publica». Així doncs, a partir de la seva creació, els ciutadans podran tenir on dirigir-se si creuen que el tractament de la informació no és el correcte.

Cal destacar que aquest Consell Regulador de la Informació no es planteja com «un organisme de control» si no més aviat om «un síndic de greuges dels mitjans».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT