PUBLICITAT

L'Hotels Plaza Andorra ha tingut un retorn de 400.000 euros en els mitjans

  • Un informe fet del setembre a l'abril per a l'LNFS de tots els clubs de Primera i Segona així ho verifica
IVÁN MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Emili Puig, en una roda de premsa del curs passat, a l'abril a la seu del FC Andorra Foto: ÀLEX LARA

L'Hotels Plaza Andorra va tenir entre l'1 de setembre del 2011 i el 30 d'abril del 2012 un retorn econòmic en els mitjans de comunicació estimat en 318.000 euros. Durant el maig i el juny, mesos en els quals es van jugar les dues últimes jornades de la fase regular i els play-offs la xifra es va incrementar encara més, fins arribar als 400.000 euros. Així ho verifica un informe realitzat per Kantar Media, una de les companyies mundials d'investigació de mercat més prestigiós del món amb seu a Londres, que cada temporada contracta la Liga Nacional de Futbol Sala (LNFS) per analitzar l'impacte econòmic de cada un dels clubs de la Primera i Segona Divisió d'Espanya.

Aquests 400.000 euros de retorn econòmic estimat demostren que patrocinar el club que presideix François Moliné és molt rendible. La inversió d'Hotels Plaza com a espònsor principal va tenir un benefici de prop d'un 800%, per això l'entitat tricolor no entén que Andorra Turisme rebutgés la proposta d'ajuda econòmica. La marca Hotels Plaza Andorra ha reportat 713 referències en els mitjans de comunicació i 44 milions d'audiència i precisament la política de l'ens que encapçala Betim Budzaku es basa en, valgui la redundància, el retorn mediàtic.

Sense anar més lluny els partits de les finals del play-off d'ascens, que es van emetre per directe a Marca TV –durant la resta de l'any es feia un partit per setmana–, van multiplicar els milers de telespectadors i en la pista es podia veure el nom d'Andorra, a les tanques publicitàries. «Vam entregar aquest informe a Turisme però diu que no complim amb els requisits exigits, en base a uns criteris que tenen que nosaltres no acabem d'entendre», va opinar resignat el gerent del club, Emili Puig, que continua buscant un espònsor per a la campanya 2012-2013.

LA TELEVISIÓ MANA / El poder que té la televisió avui en dia queda palès en l'informe específic per a l'Hotels Plaza Andorra: 240.000 euros de benefici amb 28 notícies, 511 referències, una audiència de 28.281.000 telespectadors –sumant les autonòmiques, de desconnexió, locals i nacionals– i una durada de 2h 18min 51s de presència de la marca Hotels Plaza Andorra en antena. El rànquing de cadenes segons la valoració econòmica l'encapçala Marca TV, amb 177.000 euros de retorn.

A nivell de premsa escrita la valoració del retorn és molt inferior al de la pantalla: 77.821 euros; per contra, és molt superior en presència: Hotels Plaza Andorra va sortir en 199 notícies publicades, 202 referències, 31 titulars, 27 fotografies, 31,92 pàgines d'espai, va tenir una difusió d'1.912.000 publicacions i va tenir una audiència estimada de 16.021.000 lectors. Galícia, Andalusia i Castilla la Manxa són els que més diners retornen. Fora del Principat hi ha més ressó que dins les nostres fronteres.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT