PUBLICITAT

El comerç estima que es dóna millor servei amb la llei d'horaris

  • Des de la FACA manifesten que «és bàsic adaptar-se a a les necessitats del turista» i donar millor servei
LUIS GARRIDO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Turistes a l'eix comercial de la capital Foto: ÀLEX LARA

Fa pràcticament un any des que es va posar en funcionament la llei d'horaris comercials, que va encendre una mica de polèmica en relació a la seva utilitat i els efectes que en tindria en els treballadors, ara els grups que arrepleguen els botiguers del país no veuen malament com ha anat el sector després de l'ampliació horària. Segons ells, tot el que sigui per fer que els comerços puguin augmentar vendes ha de ser ben rebut. I que els empleats tampoc han tingut problemes per conciliar feina i vida privada.

«No podem esperar grans alegries, però sí que ha sortit bé, i això ja és positiu ara mateix, tal i com està tot», va explicar ahir el vicepresident de la Federació d'Associacions de Comerç d'Andorra (FACA), Antoni Miralles. Segons ell, per donar-li força al sector «és bàsic adaptar-se a les necessitats del turista», que té uns costums diferents i està adaptat a uns altres horaris.

També és notori, segons els comerciants, que no molts canvis s'han donat als horaris de les botigues i que més o menys es mantenen els mateixos d'abans de la llei. Algunes grans superfícies han obert més hores el cap de setmana, i altres han optat per obrir una hora més.

Des d'Andorra 2000, per exemple, afirmen que han volgut obrir cada dia fins a les 21 hores i no fer horaris diferents en cap de setmana, ja que així resulta més senzill pel client recordar que és de nou a nou. D'altra banda, manifesten que els horaris són els mateixos pels treballadors i que no fan hores de més. Que únicament s'han fet nous torns, i tothom surt a l'hora que té establerta sense necessitat d'estar-se més temps a la feina.

Sense queixes / Des de l'associació Comerciants i Amics del Pas de la Casa, el seu president, Jean Jaques Carrier, va manifestar que aquesta és una mesura positiva per al país. Tot i que es podria haver pensat que els comerciants s'arribarien a queixar per haver d'obrir, ell estima que qui ha volgut obrir ho ha fet, però no ha generat un seguit d'ampliacions horàries, i que els botiguers no li han transmès cap molèstia relacionada amb haver de tenir més hores oberts.

El Pas de la Casa, això sí, només es beneficia d'aquesta situació durant l'hivern, quan els turistes pernocten a la localitat fronterera amb França. Ara, sense temporada d'hivern, la majoria de compradors són persones que arriben al Pas al matí i es van abans de que el sol desaparegui, motiu pel què no influeix el canvi d'horaris.

Si més no, Miralles recorda que, tot i les possibles crítiques «es dóna millor servei i és el que volen els clients».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT