PUBLICITAT

El PS es posa a disposició de Gil per la continuïtat del Trivium

  • Areny i Roig proposen la creació d'una taula de treball per elaborar un pla director de l'escola
E. O. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Josep Roig i Rossend Areny exposen les propostes a la premsa, ahir Foto: ÀLEX LARA

Els consellers socialdemòcrates del Comú de Sant Julià de Lòria, Rossend Areny i Josep Roig, han fet arribar una carta a la cònsol major, Montserrat Gil, en la què es posen a la seva disposició per treballar conjuntament per la continuïtat de l'Escola Trivium. En la missiva fan arribar un seguit de propostes, que entenen que s'han de treballar, per tal d'assegurar la viabilitat del projecte «pioner». Els dos consellers de la minoria laurediana van insistir en la urgència de treballar per assegurar la continuïtat de l'escola d'arts escèniques, doncs s'hauria de tenir definit el pla de viabilitat a l'inici del curs vinent.

Malgrat lamentar que tota la informació referent al Trivium l'han rebut a través de la premsa –sobretot la qüestió del dèficit que presenta, de 176.000 euros–, els socialdemòcrates aposten per l'escola d'arts escèniques, que entenen que és un «referent» –doncs la cultura és «una inversió». Per això es posen a disposició del Comú, i en especial, de la cònsol, per treballar conjuntament i assegurar-ne la continuïtat.

En la carta que han fet arribar a Gil hi apunten algunes propostes, a més de demanar-li que «aposti públicament per la continuïtat de l'escola Trivium», que serviria també per tranquil·litzar els pares que ja han formalitzat la matrícula per al curs vinent. Per elaborar un pla de viabilitat del projecte, proposen la constitució «immediata» d'una taula de treball, en la que hi hagi representants de l'equip docent, dels pares dels alumnes, i també del Comú. Aquesta seria l'encarregada de «consensuar i proposar» un pla director –pedagògic i financer– de l'escola. Això s'hauria de fer durant aquest mes d'agost, per tal de tenir-lo enllestit a l'inici del curs vinent. A més, proposen que s'estudiï la «modularització» dels ensenyaments, de tal manera que al segon cicle els alumnes puguin escollir si seguir una única branca o continuar amb les diverses ensenyances. Una altra idea, per reduir el dèficit, passa per la mancomunitat del servei amb d'altres escoles de música, dansa i teatre del país, que permetria compartir professorat, enter altres coses.

Consideren que aquesta qüestió és prou important, i la situació general també, com perquè les «asprors» quedin al marge: «no és moment de guerres fredes», va dir Roig, «doncs «la parròquia necessita que el diàleg sigui més fluït que mai».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT