PUBLICITAT

Després de l'accident, reforç de la seguretat

  • Un radar de tram,144 càmeres o prohibició d'avançar als vehicles pesats
C. G.
LA MASSANA / ENCAMP

Periodic
Participants a la inauguració passen per la galeria Foto: ÀLEX LARA

El túnel de les Dos Valires anirà sempre relacionat, malauradament, amb el tràgic accident de fa gairebé tres anys. Però l'esfondrament va servir, almenys, per millorar i reforçar encara més la seguretat de la infraestructura. El cap d'àrea d'obra pública, Ramon Serra, va donar ahir alguns detalls de les mesures extres aplicades, entre elles la instal·lació d'un radar de tram o la prohibició d'avançament per als vehicles pesats.

Serra va assegurar que està demostrat que el radar de tram, consistent en calcular la velocitat del conductor des de l'entrada fins a la sortida del túnel, és més dissuassori que el convencional. Els vehicles no podran superar, en cap cas, els 80 quilòmetres per hora. És a dir, tardaran menys de tres minuts en anar d'una a l'altra parròquia.

A més de la prohibició d'avançament per als vehicles pesats, s'ha implementat un sistema de control del pas de mercaderies perilloses, que en facilitarà el control des del Centre Nacional del Trànsit.

Finalment, s'han instal·lat 96 boques d'incendi i 144 càmeres de seguretat, a més de la galeria central d'evacuació i serveis, connectada amb els dos túnels –un per a cada sentit de la marxa– a través d'11 galeries transversals, tres de les quals aptes per als vehicles.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT