PUBLICITAT

Els helicòpters podrien passar a 50 metres de l'hospital

  • Ferrer contextualitza que a Espanya el mínim d'altura s'estableix a 800
L. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Ubicació del Patapou, a la part superior de la imatge. Foto: TONY LARA

Un dels dubtes claus en tot el procés per saber com interferiria a la ciutadania un heliport al Patapou és el fet del soroll que hi provocarien els aparells. Tret de les comparacions que s'han fet, com la de que seria com un riu, ahir la cònsol major d'Andorra la Vella, Rosa Ferrer, va presentar una queixa junt amb la Plataforma per tombar el projecte on es comparava la situació amb una altra flota d'helicòpters a Barcelona de la mateixa companyia adjudicatària.

Ferrer es va documentar d'una crítica a Cathelicòpters al país veí, on els aparells han de sobrevolar per llei a un mínim de 800 metres d'altura. I que els veïns estan en peu de guerra perquè molts d'aquests volen a uns 500, provocant molèsties als veïns. La normativa a Espanya prohibeix fins i tot en horari diürn aquests vols per sota dels vuit centenars de metres, per un tema de contaminació acústica.

La queixa de Ferrer és que, segons es veu a un mapa que els hi ha facilitat Govern, en una de les rutes dels helicòpters que anirien al Patapou es passaria per territori urbà. Es sobrevolarien l'escola Andorrana d'Escaldes, Caldea i també el col·legi Sant Ermengol. I el gran problema, segons la denunciant i la Plataforma, és que per agafar altura, quan passés per Sant Ermengol un aparell ho faria a només 40 metres d'altura. A l'hospital seria a 50 i a Caldea a 60.

Un dels arguments que van exposar el Comú i la Plataforma és una notícia apareguda a la Vanguardia l'any 2007, segons la qual els veïns de Barcelona es queixaven de la contaminació acústica que provocaven els vols turístics que feien helicòpters de l'empresa Cathelicòpters. Una situació que va provocar sancions per soroll a l'empresa que portaria l'heliport al Patapou.

La cònsol Rosa Ferrer va assegurar que, tot i que el plànol indica que és un enlairament alternatiu, es tracta d'un mapa d'enlairament nocturn, i que no han trobat cap altre mapa que estableixi com serà el recorregut diürn, cosa que els fa pensar que «durant el dia encara podria ser un recorregut menys restrictiu».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT