PUBLICITAT

La construcció continua liderant la destrucció de llocs de treball

  • El salari mitjà baixa en els sectors de l'hoteleria i dels serveis immobiliaris
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Uns treballadors de la construcció. Foto: TONY LARA

El nombre total d'assalariats del mes d'abril va ser de 37.050 persones, situant la tendència anual en -3,8%. Així ho va publicar ahir el departament d'Estadística a través d'unes dades que posen de relleu que el sector de la construcció manté una acusada tendència a la baixa amb un 15,6% menys de treballadors. Aquesta evolució negativa també afecta però a altres sectors com ara les indústries manufactureres (-7,8%), el comerç majorista i intermediaris de comerç, (-7,4%) i el transport i les comunicacions ( -3,7%). Amb tot, les dades també revelen que la tendència mensual de la majoria dels sectors es manté estable, tot i que en alguns casos es pot observar registres negatius marginals. La massa salarial a l'abril va ser de 76,7 milions d'euros, una xifra que contribueix a mantenir la tendència anual a la baixa, amb una reducció del 2,3%.

Estadística destaca el sector de la construcció com el més tocat per la tendència anual negativa de la massa salarial ( -13,9%), seguit de les indústries manufactureres ( -9,7%) i activitats immobiliàries i serveis empresarials ( -7%). En canvi, el sector relacionat amb activitats sanitàries creix en massa salarial en l'1,8% així com el de venda i reparació de vehicles de motor (1,7%) i el de producció i distribució d'energia elèctrica, gas i aigua (1,6%). El salari mitjà a l'abril era de 2.070,93 euros amb un increment del 0,7%. L'augment és conseqüència del creixement moderat del salari mitjà en els sectors del sistema financer (5%), venda i reparació de vehicles (3,8%) producció i distribució d'energia elèctrica, aigua i gas (1,8%). Per contra, presenten una tendència negativa els sectors hoteleria (-2,9%) i serveis empresarials i immobiliàries (-2,6%).



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT