PUBLICITAT

Llovera punxa però finalitza 7è de l'absoluta al Ral·li d'Aragó

  • Les incidències en la segona especial del dia provoquen una important pèrdua de temps
EL PERIÒDIC
SARAGOSSA

Periodic
Llovera i Haro, amb l'Abarth Grande Punto S2000, ahir per les pedregoses pistes aragoneses. Foto: FOTO ESPORT

Només acabant la primera cita d'ahir del Ral·li d'Aragó, Albert Llovera i el seu copilot Àlex Haro s'asseguraven la victòria en el Grup N, però l'objectiu era situar-se el més a prop dels millors de la classificació absoluta. Així, Llovera i Haro van ser ahir setens en la primera prova d'aquesta cita, que avui en té una altra puntuació independent per tancar un cap de setmana intens entre la sorra i les pedres soltes de les pistes aragoneses. En la segona especial del dia, una punxada i una virolla van provocar que l'andorrà perdés un temps que després hauria estat important per la classificació final.

Llovera i Haro (Abarth Grande Punto S2000) van acabar en la 7a posició de la classificació absoluta del primer ral·li de terra d'Aragó, quarta prova vàlida per al Campionat d'Espanya 2012 de l'especialitat. Llovera, en aquesta ocasió, no va tenir la pressió dels rivals per ser el millor del Grup N: només havia d'acabar el ral·li per guanyar, encara que segons el pilot d'Abarth, «en ocasions és preferible sentir-te pressionat pels rivals per mantenir la concentració». Segons l'andorrà, «en aquesta ocasió hem hagut de buscar la motivació en la classificació absoluta», cosa que va fer des del principi.

En aquesta primera jornada de competició a Saragossa l'equip format per Xevi Pons i Xavier Amigó (Mitsubishi Lancer Evo X) va tornar a imposar el seu domini en un campionat en el qual no donen cap opció als seus rivals.

BON RITME D'INICI... I PUNXADA / Per a Llovera es tractava d'imposar un bon ritme i comprovar on se situava en la classificació scratx. En acabar la primera especial (27,90km) es posava 5è, després d'una lluita molt renyida amb Ramón Ferreyros (Ford Fiesta) i Carlos Aldecoa (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Però la competició es va capgirar per a Llovera i Haro en la següent especial (17,20km) quan una punxada i una virolla els van fer perdre un temps molt difícil de recuperar en un ral·li d'aquestes característiques.

L'equip Abarth no va cedir i en el doble pas per l'especial que tancava el ral·li (28,11km) va recuperar tres posicions, quedant a només 4s de la 6a plaça, que al final va ser per a Castro-Leal (Subaru Impreza).

LLOVERA, SATISFET / «Hem lluitat fins l'últim metre de l'especial final, però després de punxar en la segona especial hem perdut moltes de les opcions d'acabar entre els primers», va manifestar ahir el pilot només finalitzar la competició a Saragossa. «Malgrat tot», va continuar, «estic molt satisfet del ritme que hem mantingut i de com hem competit durant tot el ral·li».

Llovera tenia en ment la punxada, però preferia passar pàgina: «Sense la punxada... millor oblidar-ho i posar-nos les piles per demà (avui)». Llovera intentarà estar avui en perfectes condicions, ja recuperat de l'esforç realitzat ahir. Ha de competir en el mateix traçat que, amb tota seguretat, estarà en pitjors condicions degut a la sorra i les pedres. Especialment curós s'haura de ser en la primera especial, ja que ahir, a més dels vehicles de l'Espanyol de terra, van passar els equips de motos, cotxes i camions de la Baja. «Veurem com estan les pistes i, sobretot, intentarem evitar les punxades», va dir el pilot. Avui a partir de les 6.30h s'inicia el II Ral·li de terra d'Aragó.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT