PUBLICITAT

Els hotelers afirmen que l'ocupació no supera el 46%

  • El retrocés respecte a l'any passat és del 22% en molts establiments
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Uns turistes surten d'un cèntric hotel d'Escaldes-Engordany Foto: TONY LARA

L'ocupació hotelera no va superar el 46% durant els mesos de maig i juny passats, cosa que representa un fort retrocés de l'activitat respecte al mateix període de l'any anterior. El director de la Unió Hotelera d'Andorra (UHA), Òsca Julián, va explicar ahir que les estadístiques oficials no «lliguen amb la realitat dels hotelers, almenys amb la dels nostres associats que ens fan arribar les seves inquietuds». Julián va explicar també que l'ocupació durant el maig, coincidint amb la campanya Alguna cosa es mou a Andorra, va ser «catastròfica; els establiments van registrar una davallada de l'ocupació del 22% respecte al maig de l'any passat».

A tot això, Julián també va afegir que els resultats de la campanya Andorra a Taula van quedar diluïts en associar-la amb la campanya de revitalització de les compres promoguda pel Govern. «El ressò d'Andorra a Taula també ha estat menor aquest any perquè la gent ha pujat sobretot per participar al sorteig dels 6.000 euros». I afegeix: «els restaurants van vendre més l'any passat tot i que la campanya era nacional que no pas aquest any». La vocació evidentment comercial de les campanyes, Alguna cosa es mou a Andorra o Rebaixes anticipades,no ho explica tot. Julián admet que la crisi que travessa Espanya hi té molt a veure i lamenta que «ara per ara no tenim altres mercats que puguin substituir aquesta vacant», tot referint-se al retrocés de l'afluència de turistes espanyols i també al nombre de pernoctacions que cau.

Política turística a llarg termini/ Per tot això, Julián també reclama una política turística a llarg termini, «no pot ser que canviem de rumb segons el partit polític que mana, cal que entre tots fem una aposta ferma i que la política turística sigui una política d'Estat, perquè al cap i a la fi vivim d'això». Les compres, la neu i la natura no són suficients, «calen propostes específiques. Avui conceptes com sostenibilitat o natura s'han banalitzat de tal manera que ja no volen dir res; la gent espera més concreció per comprar el producte que se li ofereix, és obvi que hem de dissenyar una oferta més atractiva».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT