PUBLICITAT

La campanya de maig genera un retorn per sota del previst

  • Més excursionistes i menys turistes, que augmenten la despesa en 1,9 milions
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
FONT: DEPARTAMENT D'ESTADÍSTICA. GOVERN D'ANDORRA. INFOGRAFIA: JOSEP CAPELL

El Ministre de Turisme, Francesc Camp, va fer públics ahir els resultats de la campanya del mes de maig Alguna cosa es mou a Andorra. En termes econòmics, s'ha aconseguit un retorn de 79,3 milions d'euros per part de turistes i excursionistes que van fer despesa al Principat. Les dades representen un increment d'1,9 milions d'euros respecte al mateix període de l'any passat. Aquest augment, però, està per sota dels objectius fixats per Andorra Turisme a l'inici de la campanya, que s'havien establert en els 2,2 milions de més. L'objectiu, per tant, s'ha assolit en un 85%.

Tal i com va explicar el ministre, el balanç de visitants «té notícies bones i no tan bones». Les bones són l'increment del 2,2% d'excursionistes –els que venen a passar el dia–en comparació al maig de l'any passat, superant en dues dècimes l'objectiu establert. Les dolentes és la caiguda de turistes –els que es queden a dormir–, en un 1,8%. Aquí si que Turisme s'ha quedat molt lluny del seu objectiu, tenint en compte que s'havia proposat aconseguir un increment del 7%.

Malgrat tot, l'aspecte positiu del comportament dels turistes és que van fer en general estades més llargues que l'any anterior, fet que va permetre augmentar la seva despesa diària i allunyar--se només un 15% de l'objectiu establert.

Aquestes dades, però, no han acabat de convèncer als hotelers. En declaracions posteriors a la presentació, el president de la Unió Hotelera, Oscar Julián, va assegurar que les seves xifres divergeixen molt de les de Turisme, tant pel que fa a despesa com a pernoctacions. Julián va explicar que l'ocupació hotelera al maig es va moure un 10-15% per sota l'any passat.

BONA NOTORIETAT DE LA CAMPANYA / Però el balanç de campanya promocional va més enllà de xifres, va voler destacar Camp. El ministre va parlar d'aspectes com la bona acollida de la campanya, que ha rebut una nota de 7,4 en imatge gràfica i de 7,8 en continguts. Són puntuacions superiors a les que els visitants li van donar a la campanya del novembre. Pel que fa a notorietat, el 27% dels enquestats va assegurar que recordava la campanya andorrana, la qual va emetre's a mitjans com a ràdio, premsa, televisió o internet. En total, la cobertura global aconseguida de públic objectiu –famílies, gent jove...– a través dels mitjans, ha estat del 69%.

Camp va assegurar que seguiran treballant, ara amb més informació que fa un any, per a millorar la cobertura, l'impacte i el missatge en les properes campanyes, les quals mantindran l'estil de les fetes fins ara. El que s'hauran de replantejar són aspectes com el sorteig de 6.000 euros que, malgrat ser el més ben valorat de la campanya, ha comportat per Andorra Turisme una inversió extra de 21.000 euros, ja que no s'han repartit totes les butlletes esperades. En aquest sentit, el ministre va demanar un esforç als comerciants «perquè si ens hi posem, ens hi posem tots».

També en relació al sorteig, que molt probablement es repeteixi a la campanya del novembre, buscaran alguna fórmula per tal que els guanyadors s'hagin de gastar el pot fent compres dins del país, després de les queixes rebudes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT