PUBLICITAT

S'ajorna la signatura del contracte de l'heliport

  • Alcobé ha proposat demanar al primer ministre francès que un expert aeronàutic del govern gal avaluï la seguretat de l'emplaçament de l'heliport al Roc del Patapou
12072012_patapou
El cap de Govern, Toni Martí, i el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, durant la roda de premsa d'aquest dijous per informar sobre la demanda d'un nou informe de la seguretat de l'emplaçament de l'heliport nacional al Roc del Patapou. Foto: ANA / N.M.
El Govern ha decidit ajornar la signatura del contracte d'adjudicació de l'heliport nacional a l'empresa Heliand Cathelicopters. Estava previst signar en un termini d'un mes, però per 'ampliar les garanties de la seguretat' el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, ha proposat demanar al primer ministre francès que un expert aeronàutic del govern gal avaluï la seguretat de l'emplaçament de l'heliport al Roc del Patapou de manera 'totalment independent'. Així, el cap de Govern, Toni Martí, ha anunciat que si aquest nou informe digués que la zona no és segura, el projecte no es faria, i per tant la signatura del contracte es posposa fins que es tinguin aquests resultats. Martí i Alcobé han coincidit en assegurar que la sol·icitud d'aquest nou informe no es fa perquè hi hagi dubtes de la seguretat, sinó 'per corroborar que és un bon terreny i completar els altres informes que ja ho afirmen'.
El cap de Govern, Toni Martí, ha enviat una carta al primer ministre francès, Jean-Marc Ayrault, demanant que faciliti el suport d'experts en aeronàutica i geologia de l'administració francesa. Tal com ha explicat Martí, aquests experts hauran d'assumir 'amb total independència' la missió de determinar si la ubicació de l'heliport nacional al Roc del Patapou és viable. 

L'informe que emetin aquests experts s'ha de basar totalment en la vessant de la seguretat, que és el que ha comportat la preocupació del Comú d'Andorra la Vella i dels veïns de la zona. D'aquesta manera, el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, assegura que no es tracta d'un informe que es demani perquè tinguin dubtes de la seguretat, sinó que 'serà un complement per corroborar la seguretat de l'emplaçament'. De fet, Alcobé recorda que ja hi ha un informe aeronàutic, un geològic, un dels Bombers i un del SUM que avalen la seguretat del terreny, i que aquest nou informe 'es demana per corroborar que l'indret té totes les garanties'. 

Tot i la confiança mostrada per part del cap de Govern i el ministre en què l'informe serà positiu, Martí ha assegurat que si aquests experts diuen que la zona no és segura, no es continuarà endavant amb el projecte. Es per tot això que, de moment, l'Executiu ha decidit posposar la signatura del contracte amb l'empresa adjudicatària, fins que disposi d'aquests nous documents. Segons Martí, aquesta decisió s'ha comunicat als adjudicataris hi han entès perfectament que el procés s'allargui per aquestes qüestions. 

Aquesta demanda de suport al país francòfon s'emmarca dins l'acord de mútua assistència administrativa que existeix entre els dos països, i el cap de Govern no ha concretat el cost que això suposarà per a l'Executiu, però ha opinat que 'no hi haurà cap classe de polèmica per qui ha de pagar aquest informe'.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT