PUBLICITAT

«L'espai bici» a la CG1 tindrà mig metre d'ample i costarà 11.000 euros

  • La proposta busca millorar la seguretat dels ciclistes sense perjudicar el trànsit motoritzat
ÈLIA ORTS GARRI
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Cinca i Huertas presenten, ahir, la proposta d'espai bici per a la CG1. Foto: SFG

No se li podrà dir «carril bici» per no fer les mides, però sí que serà un «espai bici» que hauria d'ajudar a millorar la seguretat dels ciclistes al seu pas per la carretera general 1 (CG1). El Consell de Ministres va aprovar ahir la proposta per ampliar el voral d'aquesta via en el seu sentit ascendent fins als 50 centímetres i senyalitzar-ho com a espai per a bicicletes. Aquests treballs, que es faran en dues fases, costaran un total d'11.000 euros.

La proposta busca la convivència entre el trànsit de vehicles de motor i les bicicletes, sense que uns o altres es vegin perjudicats. Per això s'adequarà el voral del sentit ascendent –que és en el que la diferència de velocitat entre uns i altres és major– per tal que tingui mig metre d'amplada de mitjana, eliminant o desplaçant els «obstacles» que ara s'hi troben, repavimentant l'espai per tal que sigui regular, i establint la nova marca vial, a més d'instal·lar la senyalització de trànsit escaient.

Per fer-ho s'esperarà a les actuacions que rutinàriament es fan a la xarxa viària del país. L'any vinent està prevista la campanya de repavimentació de la CG1, segons va explicar el cap del gabinet tècnic del Departament d'Ordenament Territorial, Josep Maria Huertas, i serà aleshores quan es faran gran part dels treballs per crear l'espai bicicleta. D'aquesta manera s'aconsegueix optimitzar els recursos i reduir significativament el cost del projecte. Si es fes tot sense esperar aquestes actuacions de manteniment, la proposta hauria de tenir un pressupost de 83.000 euros, però aprofitant les millores que ja s'han de fer, al pressupost que s'hi destinarà s'hi hauran d'afegir 11.000 euros.

Malgrat no s'acabi fins l'any vinent, en un termini de dues setmanes ja es podria col·locar la senyalització vertical, i en un mes i mig es podrien enllestir els treballs de pintura, si la meteorologia acompanya, tal i com va assenyalar Huertas.

SENSE AFECTAR EL TRÀNSIT A MOTOR / L'ampliació del voral per encabir-hi l'espai bici no afectarà el trànsit motoritzat, ja que els carrils destinats als automòbils tot i ser una mica més estrets que els actuals seguiran tenint un mínim d'entre 2,95 i 3 metres d'amplada. Aquestes mides són «compatibles» amb el trànsit que absorbeix la CG1 i la velocitat màxima permesa actualment. Així ho va assegurar Huertas, que va assegurar que la proposta compta amb el vist-i-plau de les associacions i clubs ciclistes.

Per la seva banda, el ministre portaveu, Jordi Cinca, va insistir que la mesura respon a la «idea de fer el país més practicable per a la bicicleta», amb major seguretat per als ciclistes. Així, si aquest espai per a les bicicletes funciona, s'estudiarà portar-ho també a altres vies del país.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT