PUBLICITAT

Alcobé es manté ferm amb el Patapou i desestima que puguin caure pedres

  • Treu ferro a la falta d'accés rodat i considera que és més segur a la plataforma del Roc que al terrat d'un edifici
LUIS GARRIDO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La plataforma estarà on són les flors. I les pedres que poden caure, a dalt. Foto: LUIS GARRIDO

Rodejat de tècnics, geòlegs i experts, el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, va defensar des de totes les mires possibles el Roc del Patapou per instal·lar l'heliport polèmic. Amunt de la plataforma on hauran d'aterrar els helicòpters si es materialitza el projecte –on ara només hi han flors, que semblen amenaçades per les roques de la muntanya–, va dir que era la proposta «més segura» de les presentades. «És molt més segur que fer-ho a Santa Coloma», va voler exemplificar, a més d'estimar que «a nivell de riscos, és un terreny urbanitzable».

El ministre no va voler fer veure que les diferents opinions contràries al Patapou hagin erosionat la seva proposta. Al contrari. Va explicar que l'accés rodat no ha de ser un problema, tot i que ara mateix per arribar a on es situarà la plataforma s'hagi d'anar pujant la muntanya. «Un heliport a dalt d'un edifici tampoc tindria accés rodat si hi hagués un accident», va dir Alcobé. La seva postura és que millor tenir accés a peu –a l'obra està previst una passare·la de la terminal a la plataforma– que no tenir-ne cap. Com al sostre d'un edifici.

Motius tècnics / Si la seguretat per les pedres que poden caure és el principal problema al que s'enfronta Govern en la defensa del Patapou, el ministre d'Economia va treure ferro en aquesta possibilitat. Rodejat de geòlegs, van manifestar que la plataforma del Patapou és de nivell de seguretat taronja, el penúltim d'una escala del vermell al verd. L'espai d'aterratge és l'únic de tota la zona que manté aquesta classificació, ja que tant per damunt com per baix ja és nivell de risc vermell.

Cal recordar que els objectors del projecte de Govern van escudar-se en un informe de l'Organització d'Aviació Civil Internacional, demanat fa dos anys per buscar localització per un heliport i que donava una dotzena de llocs on no sortia el Patapou. Ahir, Alcobé es va remetre en aquest informe per explicar que, si el Roc polèmic no estava en aquesta llista, no era perquè no fos idoni, sinó perquè era una propietat privada.

«En aquell moment, es va fer un encàrrec a un expert de l'OACI i se li van donar localitzacions només de Govern», va explicar Alcobé. Segons ell, només es van tenir en compte localitzacions públiques. El Roc del Patapou no es trobava dins d'aquestes i no es va analitzar.

Però va anar més enllà Alcobé. Quan li van reptar a passar un examen de l'OACI que analitzés el Patapou, el ministre va recollir el guant i va replicar que «si convé, demanarem un informe» a l'organisme internacional per tancar dubtes. Però ell es va escudar en què quan aquest text de l'organisme aeronàutic es va demanar es buscava un heliport d'us més privat. Ara, la seva intenció és «un servei de vols regulars per Andorra». I el temps també vola, ja que mentre hi han amenaces des del Comú d'Andorra la Vella per portar el cas als tribunals, el ministre vol «que ja volin els helicòpters l'any vinent».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT