PUBLICITAT

Turisme pronostica un increment de turistes del 3,1% durant l'estiu

  • Budzaku i Camp parlen d'un objectiu «prudent», que es vol aconseguir gràcies a una inversió d'1,7 milions
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Els agents del sector hoteler i comercial escolten la presentació de Budzaku i Camp sobre la campanya d'estiu, ahir Foto: ANA / M.C.

El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, juntament amb el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, van presentar ahir la nova campanya de promoció d'Andorra per aquest estiu. Segons va assegurar Camp, i tenint en compte la difícil situació dels països veïns, que la muntanya no és la principal preferència vacacional a l'estiu i que en les darreres campanyes no s'han complert les previsions de creixement, l'objectiu és d'incrementar els turistes provinents d'Espanya i de França un 3,1% respecte a l'estiu passat. El ministre va definir aquest pronòstic com «prudent». A l'hivern, l'objectiu va ser d'un increment del 7%, que es va quedar finalment en un 2,9%.

Concretament,les previsions per a l'estiu apunten a un increment del 2,5% del nombre de turistes espanyols i del 5% de francesos, amb una mitjana del 3,1%. La mitjana de pernoctacions i despesa es mantindria com a l'estiu del 2011 amb 2,59 dies els espanyols i 2,89 els francesos i un import de 123 euros els espanyols i 119 els francesos. Es preveu un retorn de 4,6 milions d'euros gràcies a una inversió d'1,7 milions.

El missatge de la nova campanya serà Aquest estiu no t'equivoquis de vacances. La campanya vol promocionar Andorra com a destinació de muntanya a l'estiu oferint paquets amb un ampli ventall d'activitats adreçades a tres sectors de la població: famílies, sèniors i amics i parelles. Es manté el web vineaandorra.com i el gestor de reserves, tot i les crítiques rebudes des d'alguns àmbits comercials, va assenyalar Budzaku. La campanya es posa en marxa avui i durarà fins al 15 de setembre, va informar l'ANA.

La campanya anirà destinada principalment a aquells que encara no han decidit el seu destí de vacances. Posicionar Andorra com a destinació de muntanya a l'estiu «s'havia fet poc fins ara» i no és una fita que es farà «en un any, sinó que requerirà esforços estiu rere estiu», va assegurar Camp.

El ministre va reconèixer que en aquesta campanya no hi ha hagut tant diàleg amb el sector, principalment per manca de temps, que ha impedit sobretot «consensuar missatges i les activitats que es promocionen», però va afirmar que hi ha un ampli ventall d'activitats de natura que s'ofereixen tal com es va transmetre en les darreres reunions.

Activitats en funció de l'edat / A la campanya s'hi inclouen activitats i esports de risc, però també ofertes de benestar, descans i per gaudir amb la família, va explicar el ministre. Per cadascun del target –parelles i amics, famílies i sèniors– s'han fet cinc o sis creativitats on es mostren les diferents activitats que es poden dur a terme al Principat i també es descriuen, un fet que complica la comunicació i que fa que la campanya se centri en mitjans molt visuals, va assenyalar Budzaku.

La promoció es vol consolidar Andorra com a alternativa a les destinacions de platja i establir un record de conjunt de les activitats que es poden fer a la muntanya a l'estiu. Per fer-ho, dins dels 1,7 milions d'euros invertits es realitzarà co-branding amb agències de viatges, operadors turístics i Caldea per allargar la promoció i patrocinis esportius de diversos esdeveniments que es realitzaran al Principat durant l'estiu.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT