PUBLICITAT

EcoTourRACC: 79km de conducció eficient

  • Quatre joves pilots de l'ACA experimenten amb un Renault Twizy, un vehicle elèctric amb què tenien l'objectiu de no gastar més del necessari
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Estefania Troguet i Ingrid Rossell, a Barcelona amb el Twizy Foto: EL PERIÒDIC

La tecnologia al servei de l'automobilisme té molts vessant oberts, però el que de mica en mica es fa més ressò en el dia a dia és el dels vehicles elèctrics. Ja és habitual avui en dia veure els híbrids que aporten una barreja d'eficiència en velocitats inferiors –això és el conegut com a consum urbà–, i una fiabilitat i bona resposta a partir d'una velocitat òptima en carretera. El mercat comença a créixer en aquest sentit, i mentre marques com Toyota o Peugeot lluiten per ser els primers i millors en la matèria, en la batalla comercial pels elèctrics hi ha d'altres com Renault, Nissan i també Peugeot, que tenen molt a dir. El passat cap de setmana a Barcelona, dues parelles de joves pilots de l'Automòbil Club d'Andorra van participar en l'EcoTourRACC, una prova en què el més important era l'eficiència en la conducció amb vehicles que, a tot estirar, tenen una autonomia d'entre 80 i 90 quilòmetres.

Amb 79 quilòmetres per davant, Estefania Troguet formant parella amb Ingrid Rossell, i Èric Cortés amb Ian Ubach, van finalitzar en 13a i 14a posició, respectivament, amb un Renault Twizy que formava part de la Classe 1 de vehicles elèctrics on hi havia 16 unitats. «La participació en aquest tipus de proves ha suposat tot un repte pels joves pilots i els ha familiaritzat en les energies alternatives i la conducció eficient, aspectes sovint poc vinculats a la competició tradicional, però aporta un valor afegit a la formació dels pilots», va destacar Toni Sasplugas, secretari general de l'ACA. «Els joves han descobert un ampli ventall de conceptes que desconeixien, l'exigència de conduir eficientment ha estat un veritable repte per ells, i poder finalitzar la prova, una merescuda recompensa», va manifestar el responsable de Joves Pilots de l'ACA, David Catalán, que també hi va participar, amb Manel Saa, sent 12ens. Dels joves pilots, aquí l'opinió d'Èric Cortés: «M'ha permès conèixer de primera mà amb les noves tecnologies i experimentar les sensacions al volant d'uns vehicles que estan en plena evolució». El jove pilot hi va afegir: «El traçat de la prova era molt exigent pels nostres vehicles i 79 Km eren d'entrada tot un repte, poder finalitzar la prova amb la resta de companys ha estat molt divertit».

La conducció havia de ser genys agressiva, o si de cas, eficientment agressiva per ser el primer, sense malgastar res ni mica d'energia. En aquesta modalitat de vehicles amb bateries, la prova la va guanyar el meteoròleg Tomàs Molina amb un Peugeot Ion, mentre que en segona posició va acabar un Nissan Leaf, i tercer un Twizy com el que van competir els andorrans.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT