PUBLICITAT

La crisi porta el Raonador a reforçar el seu paper d'orientador

  • Més enllà dels expedients oberts, la institució va atendre prop de 1.200 consultes al llarg de l'any
EVA ARASA
ANDORRA LA VELLA

L'any passat, el Raonador del Ciutadà va obrir un total de 249 expedients. Atenció, però: en total va atendre prop de 1.200 consultes. No és estrany, aquest diferencial, ja que una de les tasques de la institució, assumida gustosament per Josep Rodríguez, és la d'orientació dels ciutadans que, des de la seu del Consell General, són derivats als serveis i institucions que millor poden atendre els seus casos –queixes, reclamacions, sol·licituds d'ajuts públics, etcètera. De fet, amb la crisi, el Raonador s'està trobant amb un augment de les consultes que el porten a reforçar aquest paper d'orientació.

«Estem per ajudar la gent i, si una manera de fer-ho és informant i orientant, estem encantats d'oferir aquest ajut», assegura Josep Rodríguez, que va assumir el càrrec de Raonador del Ciutadà el mes de setembre de l'any passat. Rodríguez confirma que la crisi repercuteix efectivament en un major ús de la institució per part de la ciutadania, si bé matisa que un altre factor que explica l'augment tant de consultes com d'expedients oberts és la tasca que s'ha fet de divulgació i de millora dels canals de comunicació amb la població, amb la reforma de la pàgina web –www.raonadordelciutada.ad– i la creació de perfils a les xarxes Facebook i Twitter.

Rodríguez assegura que la porta del Raonador és oberta a qualsevol consulta: «Quan ve algú, el primer que fem és escoltar-lo i, si veiem que no el podem ajudar, l'orientem i li expliquem com pot resoldre el seu problema o on s'ha d'adreçar. De vegades, el que passa és que la gent va perduda, i més en moments de necessitat».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT