PUBLICITAT

Alcobé repta l'oposició a portar l'adjudicació de l'heliport a la Batllia

  • Ríos afirma que s'incompleix la llei de navegació aèria i alerta que ja hi ha jurisprudència favorable al Comú
EVA ARASA / ÈLIA ORTS
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, escolta la intervenció del conseller David Ríos, ahir Foto: ANA / M. C.

El ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, va animar l'oposició a recórrer l'adjudicació de la concessió de l'heliport nacional davant la Justícia si consideren que és il·legal. De fet, el conseller socialdemòcrata David Ríos venia d'afirmar que «quan una cosa comença malament, només pot anar a pitjor» i que, en el cas del concurs per a la concessió de l'heliport, s'incompleix la llei de navegació aèria i que ja hi ha jurisprudència favorable al Comú d'Andorra la Vella, que ja ha anunciat que presentarà recurs.

D'entrada, Ríos, va posar en dubte la «coincidència» en el temps de la formulació de la pregunta sobre el concurs per part del grup socialdemòcrata i l'anunci un dia més tard de l'adjudicació, criticant que «el Govern és reactiu» i no proactiu. En aquest punt, el ministre Alcobé va replicar: «El Govern no espera les preguntes de l'oposició per prendre decisions», i va subratllar que l'anàlisi de les ofertes no es pot fer en un sol dia.

Ríos va seguir argumentant en contra de l'adjudicació, tot valorant que el plec de bases «incompleix la llei de navegació aèria». Alcobé va ser taxatiu: «Si pensen que hi ha una il·legalitat, ja saben què han de fer». I encara li va recordar a Ríos que no és el Govern qui ha de demostrar que compleix la llei, sinó al contrari: «Sou vós, en tot cas, qui ha de demostrar que no és legal». De fet, des del Govern no es té cap dubte del compliment escrupolós de la llei. Així mateix, Alcobé va defensar que el de l'heliport nacional és un «projecte estratègic i necessari», i que esdevindrà un «gran actiu».

CONSEQÜÈNCIES DEL RECURS / Amb relació al recurs que el Comú d'Andorra la Vella ja ha anunciat, el ministre d'Economia i Territori va comentar que el Govern es defensarà. En primera instància respondrà al recurs d'alçada que s'interposi davant la pròpia administració i després es defensarà davant la Justícia, on és previsible que arribi l'afer.

Però tot això no modificarà els terminis. És a dir, la signatura del contracte per la concessió no es mantindrà en suspens en espera d'una resolució, sinó que es farà d'aquí a menys d'un mes, tal i com estava previst. I els vols regulars entre Andorra i Barcelona seran una realitat «l'estiu del 2013», va reiterar Alcobé.

SOBRE ELS RISCOS / Ríos va esgrimir alguns dels arguments utilitzats amb anterioritat per la cònsol d'Andorra la Vella. Així, Rosa Ferrer és la primera que va alertar que la ubicació de l'heliport a la zona del Roc del Patapou pot comportar problemes de seguretat: «Els helicòpters sobrevolaran el nucli urbà d'Andorra la Vella; és una zona de risc natural i no edificable, segons es contempla en el pla urbanístic de la parròquia, i no hi ha accés rodat a la zona d'enlairament».

El conseller socialdemòcrata va insistir justament en el risc que implica el fet que els helicòpters sobrevolin el nucli urbà «de la parròquia més poblada» del país, així com en els problemes de contaminació acústica que pot ocasionar el trànsit aeri propi d'un heliport nacional. Un aspecte al qual Alcobé va voler treure ferro, tot assenyalant que la nova infraestructura contribuirà a dinamitzar Andorra la Vella i que serà un actiu més de la capital.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT