PUBLICITAT

Obertura imminent de l'oficina d'atenció de l'Agència Tributària

  • El Govern iniciarà una campanya de sensibilització i informació sobre el compliment amb l'IS i l'IAE
ÈLIA ORTS GARRI
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Jordi Cinca, ahir, explica els acords del Consell de Ministres Foto: ANA / N. M.

El Govern vol fer un «esforç molt important a nivell informatiu» en relació al desplegament del marc fiscal i les noves obligacions tributàries. Amb aquest objectiu, dimarts vinent obrirà al públic l'oficina d'atenció de la futura Agència Tributària i de Fronteres per tal d'assessorar i resoldre els dubtes que puguin tenir els obligats tributaris en relació a l'aplicació dels impostos de Societats i d'Activitats Econòmiques principalment.

Ahir es va aprovar el reglament que desenvolupa l'aplicació de les lleis dels impostos de Societats i d'Activitats Econòmiques, IS i IAE respectivament. Aquest detalla com complimentar les obligacions tributàries «i fer front a aquests impostos», va explicar el ministre de Finances i portaveu del Govern, Jordi Cinca. I l'aprovació del reglament va servir d'excusa per anunciar que la setmana vinent, el dimarts concretament, obrirà les portes l'oficina d'atenció al públic de la futura Agència Tributària i de Fronteres. Tot i que aquesta agència no s'hagi constituït encara –ho haurà d'estar de cara a finals d'any–, el Govern ha considerat «oportú» obrir l'atenció al públic.

Aquesta oficina d'atenció al públic s'ubicarà a les dependències que ocupava antigament l'Oficina de Marques, als baixos de les instal·lacions de Ràdio i Televisió d'Andorra, a la Baixada del Molí. Es tracta d'uns locals cèntrics i propers a l'Administració, tal com va remarcar Cinca. La voluntat és tenir un «primer punt d'informació permanent» per atendre els empresaris que tinguin dubtes i assessorar-los en relació al compliment de les obligacions tributàries.

En aquesta oficina només s'informarà i s'assessorarà, de moment. Aquelles persones que tinguin pendent de complimentar les obligacions actuals, dels impostos vigents, hauran de continuar dirigint-se al departament de tributs, a l'edifici Administratiu del Govern. Més endavant, quan les instal·lacions de l'oficina de l'Agència Tributària estiguin més condicionades, s'hi desplaçarà personal tècnic per tal de poder realitzar les liquidacions també.

RECURSOS TÈCNICS I HUMANS / El personal de Duana i de l'actual departament de tributs han seguit, i segueixen, un cicle de formació per tal de conèixer millor els nous impostos. De fet, tal i com va reconèixer el ministre portaveu, al país «li falta una cultura de fiscalitat indirecte, i cal un aprenentatge per part de tothom». Per això també, Cinca va opinar que aquesta formació serà «continuada els propers anys».

De moment no es contempla una ampliació dels efectius per a l'Agència Tributària. No hi ha cap referent en el què emmirallar-se, segons va comentar el ministre de Finances, però de totes maneres, «si es constata» la necessitat d'ampliar el nombre d'efectius, «s'hi posaran», va assegurar. De totes maneres, la prioritat serà dotar «d'avenços tecnològics», doncs el que es vol es una «administració tributària a la mida del país».

CAMPANYA DE SENSIBILITZACIÓ / Paral·lelament, i fins al setembre, quan s'iniciarà la campanya del primer «a compte» d'aquest exercici, el Govern realitzarà una campanya informativa i de sensibilització. Als webs dels departaments de Duana i de Finances s'hi trobarà diversa informació sobre el calendari i altra informació pràctica sobre el compliment de les obligacions tributàries. Així mateix, agents de Duana visitaran els comerços per donar-los un tríptic informatiu amb les indicacions bàsiques.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT