PUBLICITAT

La plataforma de l'heliport no tindrà accés per carretera

  • De moment, en la descripció de la instal·lació no s'esmenta la seguretat
G. G.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una vista del roc del Patapou des de la Comella, l'altre emplaçament possible per a l'heliport Foto: TONY LARA

La plataforma de l'heliport nacional al Patapou costarà sis milions d'euros i l'aparell amb el qual es vol assegurar la línia regular de quatre vols diaris a Barcelona i dos a Tolosa de Llenguadoc arribarà als 10,4 milions. Es tracta d'un helicòpter AgustaWestland am capacitat per a 12 passatgers. El trànsit aeri s'ampliarà en un futur amb vols regulars a la Seu d'Urgell, quan l'aeròdrom de la població veïna es posi en servei.

L'heliport nacional té l'ambició d'assegurar el servei de connexió per aire, amb terminal, duana i altres serveis habituals en aquestes instal·lacions. La terminal de l'heliport nacional però, no s'ubicarà a la plataforma del Patapou, sinó 60 metres més avall del roc. En aquesta terminal els viatgers facturaran l'equipatge i després embarcaran en un funicular per enlairar-se fins a la plataforma d'on sortirà el vol. Tot i que l'heliport nacional no tindrà accés rodat, la localització al Patapou és defensada pel Govern que afirma que va ser escollida per minimitzar la petjada acústica que genera un helicòpter. I segons va explicar el ministre de Finances, Jordi Cinca, també facilita l'arribada i la sortida de l'helicòpter per una zona no habitada.

El preu per viatjar s'ha fixat. El trajecte des de Barcelona costarà 190 euros i des de Tolosa 220 euros. La durada del vol que connectarà amb la capital francesa serà de 35 minuts, mentre que la durada del vol que connectarà amb la capital catalana serà de 30 minuts. A tot això el cap de l'àrea de projectes estratègics del Departament d'Ordenament Territorial, Ramon Reguant també va afegir que la plataforma del Patapou té una mínima afectació urbanística i ofereix una millor proposta de línies de transport per al país, ja sigui cap a Barcelona o cap a Tolosa. No obstant això, un dels handicaps que patirà el transport de passatgers per helicòpter serà el seu destí a Barcelona. I és que la terminal escollida a la capital serà al port de la ciutat, però no a l'aeroport. Per això, els viatgers que vulguin enllaçar per aire amb l'aeroport de Barcelona hauran de fer escala al port i agafar un transport rodat o el tren per arribar a l'aeroport.

La Unió Temporal d'Empreses, UTE, Heliand S.A-Cathelicopters, guanyadora de la concessió, espera que l'heliport nacional estigui enllestit i funcionant d'aquí a un any. L'oferta va obtenir la millor valoració per les prestacions de línies de transport regular i en oferir més garanties de viabilitat i explotació així com la mínima afectació urbanística, segons va comunicar el Govern.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT