PUBLICITAT

Els comerciants esperen un retorn de 2,5 milions

  • Amb una inversió inicial de 38.000 euros, la ?braderie' del Pas arrenca divendres
GLÒRIA GURDÓ
ENCAMP

Periodic
Els turistes i compradors potencials passegen pel primer mercat del Pas de la Casa, el juliol passat. Foto: TONY LARA

El cònsol menor d’Encamp, Jordi Mas i el president de l’Associació Iniciativa Publicitària del Pas de la Casa, Jean-Jacques Carrier , van presentar ahir la segona edició del Mercat de les oportunitats, que obrirà divendres que ve a la tarda, coincidint amb el primer dia de la campanya de rebaixes nacional. «El fet que les vacances s’avancen a França i que la campanya també comença abans a Andorra, ens ha fet canviar el calendari del Mercat, que l’any passat es va celebrar el primer cap de setmana de juliol» va explicar Carrier.
Més de 300 establiments comercials participaran a la ‘braderie’ que té un cost promocional de 38.000 euros, amb falques a NRJ, Sud Ràdio i Midi-News, distribució de flyers i fulletons,tant al Pas com a Tolosa i Perpinyà. i anuncis durant 10 dies en 150 autobusos de Tolosa i 130 de Perpinyà. «Volem que els nostres veïns sàpiguen que al Pas es fan coses», va afegir Carrier que va admetre que el comerç també ha canviat molt al Pas. «Lluitem no només contar la crisi, sinó també amb la competència que cada vegada tenim més aprop». Pugcerdà, le Perthus o els mateixos voltants de Tolosa, on s’ofereixen primeres marques en un ‘village outlet’, són places que fan ombra al Pas de la Casa. «El Mercat de les oportunitats no és l’única acció que farem al llarg de l’any sinó que també preparem un mercat orientat a la neu de cara a la tardor».

més de 2 milions d’ingressos / Carrier va explicar que en la primera edició, el Mercat de les oportunitats va atreure més de 17.000 persones. «Les estadístiques de què disposem ens animen a continuar i a esperar un retorn d’entre 1,7 i 2,5 milions d’euros». Si en un cap de setmana normal «l’ocupació dels pàrquings no arribava als 1.900 vehicles, el cap de setmana de la braderie, l’ocupació va fregar els 7.739». Els gairebé 6.000 vehicles més que van arribar al Pas coincidint amb la celebració del Mercat de les oportunitats, «a tres persones per vehicle ens aboquen una afluència de prop de 17.000 persones que amb una despesa mitjana d’entre 100 i 150 euros per persona, asseguren el retorn esperat».
Carrier va explicar que l’Associació que presideix compta amb prop de 200 socis que paguen 30 euros per establiment «hi ha persones que en tenen més d’un» i que per tant, la promoció del Mercat de les oportunitats no seria possible sense la subvenció del comú d’Encamp que per segon any consecutiu fa una aportació de  24.000 euros.
El cònsol menor, Jordi Mas, va explicar que tot i que es tracta d’una iniciativa privada «el Mercat de les oportunitats entra dins la voluntat de promoure activitats que reactiven el comerç a la parròquia». Tant Torres com Carrier van afirmar que la col·laboració entre el comú d’Encamp i l’Associació Iniciativa Publicitària del Pas «ha estat històricament fluïda». Carrier a afegir que la «nostra missió és ampliar, fer coses per dinamitzar el comerç del Pas però també el d’Encamp i de tot Andorra». H


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT