PUBLICITAT

La capital vol renovar la seva flota amb motos elèctriques

  • La voluntat del Comú és que siguin utilitzades pels agents de circulació
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El conseller de Circulació, Manuel Bal, prova la moto. Foto: TONY LARA

El comú d'Andorra la Vella té a prova durant aquesta setmana una motocicleta elèctrica de la marca Peugeot. La intenció és provar si aquest tipus de mitjà de transport és viable per al Servei de Circulació, per tal de poder anar-ne substituint per les motos convencionals a mesura que es renovi el parc automòbil.

El conseller de Medi Ambient, Jordi Cabanes, es va mostrar plenament disposat a començar a utilitzar aquest tipus de vehicle no contaminant, sobretot per l'estalvi econòmic que representa. Segons va manifestar, «fer 100 quilòmetres costa 19 cèntims, quan amb una moto convencional té un cost d'entre 8 i 9 euros». Això sí, el cost de compra inicial és més elevat, ja que el vehicle ara en prova té un cost de 2.900 euros.

El propi Cabanes va estar provant la motocicleta durant la jornada d'ahir i va assegurar que les sensacions «són bones», havent fet la pujada a Ciutat de Valls sense cap inconvenient. El període de prova servirà per determinar si els vehicles també poden ser utilitzats per «persones corpulentes i no només de 50 quilos. Cabanes va recordar que la plantilla de Circulació és més aviat corpulent.

també a d'altres comuns / El conseller de Medi Ambient es va mostrar plenament convençut que les motos elèctriques són el futur i que la resta de comuns no tardaran en incorporar-les al seu parc automobilístic, així com els vehicles híbrids. Són eficients, suposen un benefici pel medi ambient i són molt silencioses.

La motocicleta es pot recarregar als punts dels aparcaments comunals, tot i que també es pot fer a partir d'un endoll qualsevol.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT