PUBLICITAT

Les estacions minimitzen l'ús de paper i en generen el 40% menys

  • Vallnord ha passat de 17.000 a 10.253 quilos i Grandvalira, de 60.730 a 34.430
  • La reducció també s'ha produït en la generació d'envasos i plàstic a les pistes
C. GARNICA // E. ARASA
ESCALDES-ENGORDANY

Els dominis esquiables del país, Grandvalira i Vallnord, han aprofitat l'última temporada per aprofundir en les respectives polítiques de reducció de l'impacte ambiental. Un dels àmbits en què es concreta aquesta orientació més respectuosa amb l'entorn és la gestió dels residus. Si l'any passat les estacions van arribar a fer una recollida selectiva de més del 50% de la brossa, aquest últim any han tendit a reduir la generació de residus i han recollit, per exemple, el 40% menys de paper.

Tant a Vallnord com a Grandvalira s'han introduït pràctiques per reduir a la mínima expressió l'ús del paper, cosa que es tradueix en una reducció dels quilos recollits: Vallnord ha passat de 17.000 a 10.253 quilos (-39,7%) i Grandvalira, de 60.730 a 34.430 quilos (-43,4%). Aquestes xifres, en tot cas, no s'han de llegir en clau que s'ha separat menys i, així, s'han recollit menys quilos, sinó que s'ha reduït en origen la generació de brossa.

En el cas de Vallnord, la introducció de l'e-catàleg (catàleg virtual) i la reducció d'impressores a les oficines ha permès reduir efectivament l'ús de paper. A més, això ha repercutit en un menor ús de tòners i tintes, de manera que de les 250 unitats recollides la temporada anterior s'ha passat a 30 unitats en la temporada que va del juny de l'any passat al maig d'aquest any.

A Grandvalira, passa una cosa similar. Amb l'objectiu d'optimitzar els costos i, a més, minimitzar l'impacte ambiental, al domini s'hi han implementat dinàmiques de treball que passen per consumir menys paper.

En l'apartat d'envasos i plàstic, també hi ha hagut una reducció de quilos recollits. D'aquesta manera, Vallnord ha passat de 79 a 31,5 metres cúbics i Grandvalira, de 62.122 a 47.606 quilos.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT