PUBLICITAT

La capital rebutja l'heliport i anirà als tribunals per canviar la ubicació

  • Anar a Barcelona tindrà un preu de 190 euros i es trigarà 30 minuts quan estigui enllestit en menys d'un any
LUIS GARRIDO / CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Detall dels terrenys on s'instal·larà l'heliport. Assenyalat a dalt on se situarà la plataforma d'aterratge. Foto: TONY LARA

El que serà l'heliport del país i la primera connexió internacional per aire neix amb polèmica. Tan sols s'havia anunciat l'adjudicació per començar les obres al Roc del Patapou, lloc escollit per la seva localització, quan el Comú d'Andorra la Vella ja va tombar la proposta i no només s'hi va oposar a aquesta localització. Fins i tot va anunciar que arribaria el cas als tribunals per cancel·lar el projecte en aquest punt de la capital, tal i com va manifestar ahir la cònsol, Rosa Ferrer.

Si bé el ministre de Finances i Portaveu de Govern, Jordi Cinca, va dir ahir després del Consell de Ministres que havia parlat amb Ferrer al matí i que aquesta acceptava la decisió d'instal·lar l'heliport al Patapou, a la tarda la cònsol de la capital va oposar-se frontalment. «Anirem als tribunals», va amenaçar amb l'argument que el projecte «sobrevola el nucli urbà d'Andorra la Vella, és una zona de risc natural i no edificable contemplada en el pla urbanístic de la parròquia, i no hi ha accés rodat a la zona d'enlairament».

Ferrer va assegurar que «ja havia avisat el Govern» de la seva negativa i que havia ofert altres terrenys alternatius que «no tenien inconvenients», informa l'ANA.

190 euros des de Barcelona / Les principals incògnites en relació a l'heliport es van fer públiques ahir mateix. L'encarregat de convertir el projecte en realitat serà la Unió Temporal d'Empreses Heliand S.A-Cathelicopters, que espera que estigui enllestit i funcionant en un termini aproximat d'un any. Amb una inversió de sis milions d'euros en una terminal que se situarà al lloc de conflicte amb la capital i una segona despesa de 10,4 milions per comprar l'aparell.

Es faran uns quatre vols diaris regulars a Barcelona i dos a Tolosa. I en un futur a la Seu, quan l'aeròdrom de la població catalana estigui preparat pel tràfic públic. L'heliport andorrà funcionarà com un servei regular de connexió per aire, amb terminal i els serveis habituals en aquestes instal·lacions.

El preu per viatjar ja s'ha fixat, tot i que no s'han començat les obres. Un total de 190 euros per trajecte des de Barcelona i 220 des de Tolosa. El temps que durarà el vol serà de 30 minuts per a la capital catalana i de 35 per a la ciutat francesa.

S'instal·larà una terminal on els viatgers facturaran el seu equipatge després d'accedir en cotxe, i connectaran amb la pista d'aterratge i enlairament mitjançant un funicular. Una obra que també ha estat criticada per Ferrer, ja que considera que serà molt difícil efectuar tasques de rescat si s'originen problemes en aquest transport.

La localització, però, va ser escollida segons el Govern per la petjada acústica que genera un helicòpter. Amb aquesta localització a dalt del Roc del Patapou es pot minimitzar el soroll, va explicar Cinca, a més de facilitar una arribada i sortida de l'helicòpter per una zona no habitada.

Segons el cap de l'àrea de projectes estratègics del Departament d'Ordenament Territorial, té una «mínima afectació urbanística» aquesta localització i ofereix una «millor proposta de línies de transport» per al país, ja sigui cap a Barcelona o cap a Tolosa.

Un dels handicaps que patirà el transport de passatgers per helicòpter serà el seu destí a Barcelona. I és que la terminal escollida serà al port de la ciutat, però no a l'aeroport. Per això, els viatgers que vulguin enllaçar per aire entre Andorra i Barcelona hauran de fer el trajecte del port a l'aeroport.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT